וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש סוסות ושמונה כלבים ניצלו מהזנחה

31.7.2008 / 19:12

מדובר באחד המקרים המזעזעים ביותר שאליהם נחשפו נציגי משרד החקלאות, שהגיעו לחווה בגדרה עקב תלונה

שש סוסות פונו אתמול (רביעי) מחווה בגדרה במצב קשה מאוד. צוותי החילוץ של משרד החקלאות ופיתוח הכפר נקראים שוב ושוב להציל בעלי חיים שנפלו קורבן להתעללויות ולטיפול לא ראוי. שש סוסות פונו ביום רביעי מחווה בגדרה במצב קשה מאוד. סוס נוסף נמצא שרוע על הקרקע, ללא כל יכולת לזוז, כשגופו רק עור ועצמות. לצוות שהגיע לא נותרה ברירה, אלא לבצע בו המתת חסד. יתר הסוסות, שסבלו מהזנחה קשה ביותר ותת-תזונה, חולצו על ידי השירותים הווטרינרים ויחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות בסיוע משטרת גדרה והרשות המקומית.

בנוסף לכל אלו, חולצו מהמקום 8 כלבים שהוחזקו תחת השמש הקופחת, ללא אוכל ושתייה, כשהם אינם מחוסנים. הפינוי התאפשר רק לאחר קבלת צו מבית משפט השלום בראשון לציון, בשל התנגדותו העזה של בעל הסוסים.

שלדים מהלכים

כמו ברוב המקרים, בעל הסוסים התנגד נחרצות לביצוע הביקורת של משרד החקלאות שהגיעו בעקבות תלונהף ואף נקט באלימות מילולית כלפי הצוות. במקום לא היה כל זכר למזון ושתייה, הסוסות נראו ממש כ"שלדים מהלכים". הן סובלות מרזון קיצוני, רגלים נפוחות, שברים בברכיים, פגיעות קשות באגן וקשיי הליכה, צליעות, פרסות ארוכות, שבורות וסדוקות, פציעות קשות בכל הגוף, ירידה משמעותית במסת השרירים של הסוסות והזנחה כללית. בנוסף לכל אלו נמצא סוס גוסס, אשר שכב בשדה לפחות 20 שעות, ללא כל יכולת לזוז, עקב מצבו הקשה.

כזכור, מבצע החילוץ הינו חלק מתוכנית הצלה לסוסים וחמורים שנפלו קורבן להתעללות. התכנית החלה את פעילותה בשנת 2007 ולאור הצלחתה הרבה, היא ממשיכה לפעול גם בשנת 2008. סוסים שחולצו מהתעללות ושוקמו במתקנים מוגנים כבר הועברו לעשרות משפחות מאמצות אשר ביכולתן להעניק בית חם וטיפול כנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully