וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מנצח בעירק ומפסיד באפגניסטן

גיל קדרון

31.7.2008 / 19:16

נשיא ארה"ב ציין כי האלימות בעירק היא הנמוכה מאז אביב 2004. המגויסים החדשים של אל קאעדה מופנים ישירות לאפגניסטן

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש יצא היום (חמישי) בהכרזה על המצב הביטחוני המעודד, לדבריו, בעירק, וגילה כי יקצר את אורך השירות של היחידות שנשלחות למדינה מ-15 חודשים לשנה.

שביעות רצון עצמית

לפני למעלה מחמש שנים הכריז בוש על סיפונה של נושאת מטוסים במפרץ הפרסי כי "הסתיימו הקרבות המשמעותיים בעירק". כשמאחוריו כרזה גדולה עליה כתוב "המשימה הושלמה", הפגין בוש שביעות רצון כללית ועצמית בנוגע ליעילות של תגבור הכוחות האמריקאים בעירק.

תגבור הכוחות עורר ויכוחים נוקבים בציבור האמריקאי ופילג את המערכת הפוליטית על רקע הכישלונות החוזרים ונשנים של הממשל לייצב את המצב במדינה הכבושה. עם זאת, כיום רוב גדול בציבור האמריקאי מודה שהמהלך הוריד את רמות האלימות באופן עקבי.

במהלך נאומו היום, אמר בוש כי "ההתקדמות שעשינו יכולה להיעצר והמגמה עשויה להשתנות", וסירב להשיב לשאלות העיתונאים. לעומתו, האחראי על הפעילויות הצבאיות בעירק, הגנרל דייויד פטריוס, והשגריר ריאן קרוקר סבורים כי "הושגה רמה מסוימת של יציבות", בכל הקשור להישגים בשטח. בוש הוסיף כי בשלושת החודשים האחרונים ירדה רמת האלימות, שהגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מאז אביב 2004. השבוע נהרגו כ-80 בני אדם בפיגועים שונים ברחבי המדינה.

גו ווסט

בתוך כך, ה"וושינגטון פוסט" דיווח היום כי המנהיג הסוני של ארגון אל קאעדה ופקודיו הבכירים עזבו את עירק לטובת אפגניסטן, שלהערכת פרשנים הפכה כעת למוקד החדש של ארגוני הטרור המוסלמים בעולם. לפי ארגוני הביון האמריקאים, המהלך מעיד על חולשה ובלבול באל קאעדה, שהופתע מהחלטתם של הסונים העירקים לשתף פעולה עם צבא ארה"ב כנגדו. מצד שני, רמת האלימות באפגניסטן נמצאת זה כמה חודשים בעלייה מתמדת.

לפי נתוני המודיעין האמריקאי ירד מספר המגויסים הזרים שמגיעים לעירק מ-110 לחודש בשנה שעברה ו-50 לחודש בתחילת השנה, ל-20 לחודש בלבד.

כעת מופנים המגויסים החדשים של הארגון לאפגניסטן ולפקיסטן, שם התנחלו במערב המדינה, ממנה הם חוצים את הגבול בדרכם למתקפות באפגניסטן. בימים האחרונים הודק שיתוף הפעולה בין ארה"ב ופקיסטן בנוגע ליוזמותיה של האחרונה בכל הקשור למלחמתה בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully