וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אמשיך לחתור להסדר עם הפלסטינים"

31.7.2008 / 18:18

שרת החוץ אמרה את הדברים בתום פגישה עם מזכ"ל האו"ם. מקורב לאולמרט: "הוא ינסה להגיע להסכם עוד לפני כינונה של ממשלה חדשה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"אמשיך לחתור להסדר עם הפלסטינים עד סוף השנה". כך הצהירה הערב (חמישי) שרת החוץ ציפי לבני בתום פגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון בניו יורק. לבני אמרה את הדברים בשיחה עם כתבים, על רקע הדאגה בעולם מהשלכות פרישתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט על התהליך המדיני במזרח התיכון.

לבני התייחסה בפגישתה עם מזכ"ל האו"ם גם למצב בלבנון. לדבריה, "גם אם המצב בדרום לבנון השתנה, הברחות הנשק מסוריה דורשות מענה מיידי. סוריה צריכה להבין שלא ניתן להשלים עם כך". ביחס למצב בעזה אמרה לבני, כי "כל ההתנהלות הבינלאומית באזור צריכה למנוע לגיטימיות מהקיצוניים, וזה נכון גם לגבי עזה". היא הוסיפה, כי "פתיחת מעבר רפיח חייבת להיות קשורה לגלעד שליט, ואם תתבצע יש לוודא שהדבר ייעשה עם כוחות הרשות ובאופן שימנע את התחזקות חמאס".
מוקדם יותר אמר גורם בכיר המקורב לראש הממשלה אולמרט, כי הוא ינסה להגיע להסכם על הסדר קבע עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, עוד לפני כינונה של ממשלה חדשה בישראל. הגורם, שסירב להזדהות, אמר כי בכוונת ראש הממשלה "להגיע להסכם עם הפלסטינים במהלך הזמן שנותר לכהונתו. כל הסכם אליו הוא יגיע לא יהיה הסכם אישי. אולמרט ידאג שהנהגת קדימה החדשה תעודכן בפרטיו ותקדם אותו".

לבני, שעומדת בראש הצוות הישראלי למו"מ עם הפלסטינים ומתמודדת על ראשות קדימה, בירכה אתמול את ראש הממשלה אולמרט על הודעתו, כי יתפטר עם בחירת יו"ר חדש למפלגה. היא אמרה, כי "מדובר בהחלטה אישית לא פשוטה מבחינתו, אך זו ההחלטה הנכונה. קדימה צריכה לפעול היום, גם בהליך הבחירות הפנימיות שאליו היא נכנסת, באופן שישמור על אחדותה ועל יכולתה להמשיך ולהנהיג את ישראל". בתום פגישתה עם מזכ"ל האו"ם הערב, שבה לבני על קריאתה להקמת ממשלת אחדות, בראשות קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully