וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה: הלוויה מפוארת למפקד מחנה ריכוז

31.7.2008 / 17:45

מפקד מחנה הריכוז יאסנובק בקרואטיה שנלכד ב-1999 בארגנטינה, מת בשבוע שעבר ונקבר במדיו. שגריר ישראל פרסם גינוי

שגריר ישראל בקרואטיה, שמואל מירום, גינה היום (חמישי) הלוויה שנערכה למפקד מחנה ריכוז במלחמת העולם השנייה, בטענה שזו פוגעת בזכר הנספים במחנה. דינקו סאקיק פיקד על מחנה הריכוז יאסנובק בצפון מזרח קרואטיה במלחמת העולם השניה. הוא מת בשבוע שעבר בבית הכלא בזאגרב בגיל 87, שם ריצה עונש בגין פשעי מלחמה.

"אני משוכנע שמרבית תושבי קרואטיה מזועזעים מהדרך בה נערכה הלווית המפקד והרוצח של יאסנובק", כתב מירום לסוכנות הידיעות הקרואטית. "אני מגנה את המילים הבלתי ראויות של הכומר שקיים את ההלוויה, שאמר שסאקיק היווה דוגמא לכל העם הקרואטי. אני משוכנע שזו אינה דעתה של הכנסייה הקתולית במדינה". על פי עיתון יומי שמתפרסם במדינה, סאקיק נקבר במדים ותואר על ידי הכומר כ"אדם בו כל הקרואטים צריכים להתגאות".

מירום אמר שהאירוע לא תרם לתדמית החיובית של קרואטיה, שעשתה "מאמצים ראויים לציון לגנות את פשעי משטר האוסטשה". שלטון הבובות הפרו נאצי, האוסטשה, ששלט בקרואטיה בין השנים 1941-1945, ביצע רציחות המוניות והוצאות פומביות להורג. לצידן, עשרות אלפי יהודים, סרבים, צוענים ומתנגדים למשטר הפאשיסטי נכלאו ביאסנובק, הנחשב לאחד ממחנות הריכוז הגרועים ביותר.

סאקיק נשפט בשנת 1999 לאחר שנלכד בארגנטינה, שם הסתתר מאז תום המלחמה. הוא נידון לעונש המקסימלי בחוק הקרואטי – 20 שנות מאסר. המשפט היה צעד משמעותי לקרואטיה לאחר שמנהיגה בשנת 1999, הואשם לעתים קרובות במדיניות לאומנים ובניסיונות להעלים את זוועות שביצעו אוסטשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully