וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק זומן לשימוע לפני כתב אישום

נתיב נחמני

31.7.2008 / 16:19

הפרקליטות הודיעה כי ייתכן שיוגש כתב אישום נגד איש העסקים בגין הלבנת הון. צרפת: משפטו בעניין עסקאות הנשק ייפתח באוקטובר

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (חמישי) לפרקליטיו של ארקדי גאידמק כי נשקלת האפשרות להגשת כתב אישום נגדו בחשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון וקבלת דבר במרמה. ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר בעקבות חקירתו האחרונה, בתיק שמנוהל נגדו בשנה וחצי האחרונות בתיק חברת "טרמופוסט" ההולנדית.

ההודעה הועברה גם לפרקליטיהם של נחום גלמור, שלמה רכט וחברת "פועלים שירותי נאמנות". על פי החשד, השלושה הציגו מצג כוזב בפני בעלי המניות בחברה ההולנדית, שכביכול נחום גלמור הוא זה שמעוניין לרכוש את החברה מכספו הפרטי. בפועל, גלמור ניהל את המשא ומתן לרכישת החברה עבור גאידמק. על פי החשד, השלושה הסתירו לכאורה את זהותו של גאידמק, מחשש שבעלי המניות לא יסכימו למכור לו את החברה. גלמור וגאידמק חשודים כי השתמשו בתאגיד עזר בנקאי בבעלות "בנק הפועלים" לביצוע העבירות.

בפרקליטות טוענים כי העבירות כביכול בוצעו בנסיבות מחמירות, בשל העובדה שאנשי עסקים בינלאומיים חברו לתאגיד בנקאי כדי להוציא לפועל את העסקה, תוך שימוש במרמה, בשווי של 50 מיליון דולר. על פי החשד, הכספים הועברו "בתנועה סיבובית" מחשבונו של גאידמק, דרך בנק הפועלים לחשבון "קאזפוספט" ומשם בחזרה לחשבונו של גאידמק.

טרם תתקבל ההחלטה על הגשת כתב האישום, הודיעה הפרקליטות לעורכי דינם של השלושה כי תנתן להם הזכות להשמיע את טענותיהם במסגרת שימוע שיערך להם, זאת לאחר שיקבלו לידם את חומרי החקירה.

צרפת החליטה לתבוע

איש העסקים מעורב בפרשות נוספות. מוקדם יותר היום הודיעה התביעה בצרפת כי משפטו של גאידמק ייפתח כמתוכנן ב-6 באוקטובר. שלטונות צרפת דחו את הצעת פרקליטיו כי יבוא למשפטו בתנאי שיובטח לו כי לא ייאסר. גאידמק חשוד כי היה מעורב בעסקאות לא חוקית של סחר בנשק עם ממשלת אנגולה.

אתמול הורה ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, לפתוח בחקירה פלילית נגד גאידמק בחשד לשוחד בחירות. החקירה נפתחה בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, בטענה כי בכתבה ששודרה בטלוויזיה נראה גאידמק מחלק בביתו מעטפות שהכילו כסף, תוך שהוא לכאורה מצהיר על כוונותיו להתמודד לראשות עיריית ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully