וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הראשון ליו"ר קדימה - תקציב 2009

פנחס וולף

31.7.2008 / 13:13

הקואליציה לא תקל על יורשו של רה"מ בנוגע לתקציב. בן אליעזר: "העבודה תעמוד על עקרונותיה". ש"ס: "נצטרף רק אם יכללו הקצבאות"

ליו"ר שייבחר או תיבחר לראשות קדימה צפויה עבודה קשה. מבחנו הראשון יהיה תקציב 2009, וככל הנראה סיעות הקואליציה לא מתכוונות להקל על חייו. בכינוס חירום של גמלאי הסתדרות העובדים בתל אביב, אמר שר התשתיות בנימין בן אליעזר (העבודה), כי "המבחן הגדול ביותר העומד בפנינו הוא תקציב 2009. מפלגת העבודה תצטרך לעמוד על עקרונותיה. עליה להתכנס ולהחליט על שני דגלים עיקריים, אחד מהם הוא נושא הגימלאים".

לדברי בן אליעזר, "בימים האחרונים עברו בכנסת חוקים פרטיים שיעלו למדינה מיליוני דולרים. אמרתי בישיבת הסיעה האחרונה שעלינו להפסיק עם הקרקס שבו כל דכפין עושה מה שהוא רוצה". בן אליעזר סירב לומר במפורש כיצד תנהג מפלגתו לאחר הבחירות בקדימה. "ישנם תהליכים דמוקרטיים פנימיים בקדימה ונגיב בהתאם להם. אנחנו מוכנים לכל תרחיש, לבחירות או לממשלה חלופית".

ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) ציין כי ייתכן שהקשיים באישור התקציב יובילו לבחירות כבר במרץ 2009 אך הוסיף כי "אנו מעדיפים ממשלה חלופית וייצוב הקואליציה על פני הליכה לבחירות".

תקציב 2009 יהיה מבחן ליו"ר קדימה גם מנקודת מבטה של ש"ס. גורמים בש"ס אמרו לוואלה! חדשות, כי ש"ס תסכים להצטרף לממשלה עתידית רק במידה שקצבאות הילדים יהיו חלק מהתקציב. לש"ס יש קווים אדומים נוספים. לדברי גורמים בתנועה, ש"ס תבקש מהנבחר הבהרות על כוונותיו המדיניות. ביניהן סוגיות ירושלים, הפליטים הפלסטינים, ויתורים חד צדדיים ו"ריצת אמוק לקראת ויתורים", כלשונם. ברור כי כל יו"ר שייבחר יתקשה להרכיב ממשלה כאשר כל שותפה תדרוש את הנתח התקציבי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully