וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת ר"מ תאילנד המודח הולכת לכלא

31.7.2008 / 10:56

על פוג'מרן, אשתו של ראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה, נגזרו 3 שנות מאסר בגין העלמת מס. חקירות נפתחו גם נגד בעלה המושחת

בית משפט תאילנדי מצא היום (חמישי) את פוג'מרן שינאווטרה, אשתו של ראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה וכוח מניע באימפריית העסקים והפוליטיקה שלו, אשמה בהונאת מס וגזר עליה עונש מאסר של שלוש שנים. "הפילגש", כפי שכונתה שינאווטרה בחוג הפוליטי המקומי, לא הנידה עפעף בעת שמיעת גזר הדין. בעלה, לעומת זאת, נאבק בדמעות בעודה מנסה לנחם אותה.

"הנאשמת היתה צריכה להתנהג כאזרחית טובה וגם לשמש מודל לחיקוי כאשתו של ראש ממשלה", אמר השופט שהקריא את גזר הדין מול מצלמות הטלוויזיה.

פוג'מרן בת ה-50, אחיה בנאפוט דאמאפונג ומזכירתה הואשמו בקשירת קשר להעלים מס בשווי 546 מיליון באט (16.3 מיליון דולר) על ידי העברת מניות בחברת הטלקום שייסד טקסין ב-1997 ובמתן עדות שקר. השלישייה שוחררו בערבות בסך 5 מיליון באט כל אחד מיד לאחר שמיעת גזר הדין ודובר המשפחה אמר כי יגישו ערעור.

כאלף מתומכי טקסין התגודדו מחוץ לבית המשפט ונשאו שלטים ושושנים. 300 שוטרים מנעו מהם מלהתקרב לדלתות הבניין ולא נרשמו תקריות אלימות.

גזר הדין מהווה מכה לטקסין, הנאבק לטהר את שמו ולשוב לחיים הפוליטיים לאחר הדחתו ב-2006 על ידי הפיכת צבאית בגין "שחיתות". כמה חקירות נפתחו נגדו וגזר הדין היום הוא אות לכך שלמערכת המשפטית היה די מאיל ההון, שהשפעתו הלא רשמית על הממשלה המכהנת, המלאה ביועציו לשעבר ועמיתיו, אינה ניתנת לערעור.

אתמול, מסר בית המשפט העליון כי יפתח במשפט נגד טקסין בגין האישומים שהעניק הלוואות לחונטה הצבאית במיאנמר בעודו מכהן כראש ממשלה על מנת לגרוף רווחים בעסק המשפחתי. יומיים קודם לכן, אותו בית משפט הסכים לפתוח בחקירה של קבינט טקסין כולו, לרבות שלושה שרים בממשל הנוכחי, בגין הפרה של חוקי ההימורים במדינה.

החקירות השונות מתווספות לחששות לגבי היציבות הפוליטית בתאילנד, שהביאו לכך ששוק המניות צנח ב-22% מאז סוף מאי. החששות נסובים בעיקר סביב התמקדות הממשלה בניסיון לשרוד לעומת בכלכלה, הסובלת מאינפלציית שיא וצמיחה מדשדשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully