וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה הייתם משלמים על כניסה לת"א?

אייל דץ

31.7.2008 / 10:33

יממה לאחר ההכרזה על אגרה בכניסה לת"א החל מ 2009, יצאנו לבדוק האם הייתם מוכנים לשלם עבור הזכות להיכנס לעיר

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"אגרת הגודש תהפוך את הכניסה לת"א לעשירים בלבד"

החלטת משרד התחבורה כי הכניסה לעיר תל אביב החל משנת 2009 תעלה כסף מעוררת זעם רב בקרב גופים שונים. כזכור, אתמול (רביעי) הודיע מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, במהלך דיון בוועדת הפנים על צמצום תנועת כלי הרכב והפחתת זיהום האוויר מתחבורה בתל אביב, כי החל משנת 2009 בעלי כלי רכב פרטיים ישלמו 25-50 שקל ליום, עם כניסתם לתל אביב ולמרכז.

תנועת "עיר לכולנו", המתכוונת להתמודד בבחירות הקרובות למועצת עיריית תל אביב פירסמה היום הודעה רשמית בה היא מסתייגת מהכוונה להטיל אגרה על הכניסה לעיר. "אגרות גודש יכולות לבוא רק לאחר שהעיריה נותנת לתושביה ולנכנסים בשעריה פתרונות תחבורה הולמים, נקיים ויעילים" נכתב בהודעה. "התחבורה הציבורית הקיימת כיום בעיר אינה מאפשרת מערכת הסעת המונים הולמת. הטלת אגרת גודש לפני יישום פתרונות תחבורתיים הולמים תפלה לרעה את השכבות המוחלשות, שלא יוכלו לשלם את אגרות הגודש בכניסה לעיר ויאלצו להשתרך בתחבורה הציבורית הבעייתית של העיר. העשירים, לעומת זאת, לא יהססו לשלם את המס בכניסה ולהכנס ברכב הפרטי של הם לעיר".

ח"כ דב חנין, אחד מראשי תנועת "עיר לכולנו", טוען כי האחריות נמצאת בידי עיריית תל אביב שלדבריו, למרות שבידיה הסמכויות החוקיות, לא עושה דבר לשדרוג מערך התחבורה הציבורית ולכן מרוקנת את התוכן מכל הצעה לצימצום כניסת כלי רכב לעיר. "יש להפעיל בתל אביב תוכנית כוללת של העדפת התחבורה הציבורית" אמר חנין לוואלה! חדשות. " התוכנית צריכה לכלול את המרכיבים הבאים: עדיפויות דרך לתחבורה ציבורית בכבישים מרכזיים, שדרוג האוטובוסים עצמם למודרניים, נוחים ונקיים יותר. הוזלת מחירי הנסיעה במיוחד בשעות עומס, ויצירת כרטיסים משולבים בין אוטובוסים ומינבוסים. בלי השינויים הללו המצב שיווצר הוא שרק עשירים יוכלו לשלם כל יום ולהיכנס לתל אביב".

"ההחלטה נוגדת את פקודת התעבורה"

גם בארגונים סביבתיים מתנגדים בתוקף לאגרת הגודש. "אנחנו מתנגדים מכיוון שאגרת הגודש היא לא חברתית ומה שלא חברתי לא יכול להיות סביבתי". אומרים בתנועת "אדם, טבע ודין". בנוסף, ההצהרה של משרד התחבורה נוגדת את פקודת התעבורה, פקודה שאומרת שאגרות גודש יוטלו רק לאחר תוכנית כוללת והכנת תשתית ראויה לתחבורה ציבורית. מכיוון שתנאים אלו לא התקיימו אין טעם להטיל אגרת גודש".

ד”ר משה טיומקין, מחזיק תיק התחבורה והחנייה בעיריית תל-אביב, מגולל את האשמה בחזרה למשרד התחבורה. לטענתו, לעיריית ת"א אין את הסמכות להתערב בנושא התחבורה הציבורית. "עיריית תל אביב תומכת באגרת הגודש ותעשה הכול כדי לעודד תחבורה ציבורית, אם כי הסמכות לכך לא בידיה אלה בידי הכנסת".

טיומקין מכחיש את הפרסום אתמול לפיה אגרת הגודש תיכנס לתוקף ב-2009. "אין קשר בין מה שנאמר אתמול בכנסת ובין מה שנכתב בעיתונים. מה שסוכם הוא שמשרד התחבורה יציג תוך שלושה עד ארבעה חודשים לוחות זמנים להתקדמות העניין אבל הפרסומים בנוגע לגובה האגרה או השטח שבה היא תופעל אינם נכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully