וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מפורסם יותר מבריטני ספירס?

טלי גולדשטין

31.7.2008 / 10:01

הקמפיין של ג'ון מקיין אינו מוכן להשלים עם הסיקור התקשורתי שמקבל היריב הדמוקרטי. "אובמה הוא מגה-סלב, אך האם הוא יכול להנהיג?"

תשדיר בחירות חדש של קמפיין המועמד הרפובלקיני לנשיאות ג'ון מקיין משווה את יריבו הדמוקרטי ברק אובמה למגה-סלבריטי כדוגמת הכוכבנית פריס הילטון והזמרת בריטני ספירס ומטיל ספק ביכול ההנהגה שלו. "הוא הסלבריטי הגדול בעולם. אך האם הוא מוכן להנהיג? מחירי הדלק מרקיעים שחקים, אך אובמה מתנגד לקידוחי נפט נוספים ואומר כי יעלה את המיסוי על החשמל. מסים כגבוהים, יותר נפט זר – זהו אובמה האמיתי", אומרת קריינית התשדיר כשברקע תמונה של המון קורא "אובמה".

בתגובה לתשדיר, דובר אובמה טומי וייטור אמר, "כלי התקשורת ברחבי המדינה מתקיפים את מקיין ללא רחם בגין שורה של התקפות שליליות וכוזבות והנה, הקמפיין שלו מפרסם עוד אחת. או כפי שכמה אולי יגידו: 'אופס, עשיתי זאת שוב' " (רמיזה לשיר של בריטני ספירס).

זהו התשדיר האחרון בשורה של תשדירי בחירות של קמפיין מקיין שעלו לשידור בזמן האחרון. תשדירים קודמים רמזו שאובמה משחק בפוליטיקה בכל הנוגע למלחמה בעירק, מתנגד למימון כוחות אמריקאיים ונושא בחלק מהאחריות למחירי הדלק הגבוהים.

מקמפיין מקיין נסמר כי התשדיר המדובר ישודר ב-11 מדינות מפתח: קולורדו, איווה, מישיגן, מיזורי, נבאדה, ניו המפשייר, ניו מקסיקו, אוהיו, פנסילבניה, וירג'יניה וויסקונסין. ריק דייויס, יועצו של מקיין, אמר בתגובה לכיסוי התקשורתי שמקבל אובמה כי, "ההתמקדות של התקשורת על אירועים ופעילות מחנה אובמה היא משהו שהיית מצפה ממישהו שעומד להוציא סרט חדש. מה שהחלטנו לעשות זה למצוא את שלושת הסלבריטאים הגדולים בעולם ומההערכה שלנו, בריטני ופריס מדורגות במקומות השני והשלישי אחרי אובמה. כך שמנקודת המבט שלנו, אלו הם שלושת הסלבריטאים הגדולים בעולם", אמר.

התקשורת מאוהבת באובמה

לטענת דיוויס, הציבור האמריקאי לא יתייחס לתשדיר כנושא מסר שלילי. "האם אנשים יחשבו שזהו פרסום שלילי? קמפיין אובמה זה הדבר המבדר ביותר שראיתי בטלוויזיה מזה זמן רב. אני לא חושב שהתשדיר שלילי", אמר.

סטיב שמידט, יועץ בכיר אחר של מקיין, אמר גם מדויק הדבר להשוות בין אובמה ובין שני סלבריטאיות, המוצגים לעיתים קרובות, כ"חסרות אחריות ופוחזות".

לטענת דנה באש, יועצת נוספת של מקיין, התשדיר שם לו למטרה למתוח ביקורת על ההצהרות "הנרקסיסטיות והשערורייתיות של אובמה. לא חמק מעינינו שאובמה הצהיר הצהרות המרמזות כי המעומדות שלו היא בדיוק הדבר שלו העולם מחכה. סליחה? מה יקרה כשהוא יחצה את הים לשניים? מה יקרה לדגים שיוותרו על היבשה?", אמרה.

מסעו חובק היבשות של אובמה בשבוע שעבר זכה לכיסוי תקשורתי שלא היה מבייש נשיאים או מנגד, כוכבי רוק בינלאומיים. מחנה מקיין לא פספס את ההזדמנות להתייחס בסרקסטיות למהומה. באי-מייל נשלח לתומכי מקיין, נאמר כי, "ברור שהתקשורת פיתחה משיכ המוזרה לברק אובמה. יש ישגידו שזה גובל ברומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully