וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעת רה"מ כבשה את התקשורת הערבית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.7.2008 / 9:13

מסקירת עיתוני העולם הערבי עולה כי העיתונים הפלסטינים התעניינו יותר מכל בהכרזה. עיתון חמאס: "השחיתות הפילה את אולמרט"

הודעת הפרישה הדרמטית של אולמרט השתלטה גם על כותרות העיתונים ברחבי העולם הערבי. חלק נכבד מהעיתונים הערבים פרסמו בהרחבה את הודעתו של אולמרט בכותרותיהם הראשיות וביומון הלונדוני הנחשב "אל-חיאת" נכתב: "ישראל ותהליך השלום ימתינו למי שיבוא אחרי אולמרט".

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא אף הוא בלונדון כיבד גם הוא את הודעתו של אולמרט בכותרתו הראשית: "אולמרט הודיע כי החליט להתפטר תוך חודשיים; לבני מובילה בקרב המועמדים לתפקיד ראש הממשלה". בעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" התייחסו גם כן בהרחבה להודעה ודיווחו על קרבות הירושה המתנהלים כעת בין לבני, מופז, שטרית ודיכטר. בנוסף ציטטו את הפלסטינים שהבטיחו כי המשא ומתן עם ישראל יימשך.

ומה קורה בעיתוני הרשות הפלסטינית? מטבע הדברים, הודעתו של אולמרט זכתה לכיסוי נרחב ביותר. "אולמרט 'נופל' אחרון: 'אתפטר לאחר שייבחר יושב ראש חדש לקדימה'", עקצה הכותרת הראשית בעיתון הממסדי "אל-איאם", המזוהה עם יושב ראש הרשות אבו מאזן. מלבד הדיווח על ההתפטרות, פורסמו כתבות נוספות ובהן תגובתה של וושינגטון לדברים, תגובת הרשות הפלסטינית וסקר המציג את נתניהו כמועמד המוביל לראשות הממשלה.

מסתבר שלא רק אבו מאזן מתעניין בהתפטרותו של אולמרט, אלא גם חמאס. העיתון "פלסטין" המזוהה עם חמאס העניק לנושא כיסוי נרחב ביותר. כותרתו הראשית פסקה: "פרשות השחיתות אילצו את אולמרט לרדת מהבמה הפוליטית בישראל". בנוסף לכך הוגשו לקוראים שלושה תרחישים פוליטיים אפשריים, תוצאות של סקר שהוצג בערוץ 10 ולפיו נתניהו מוביל על לבני וכן תגובת הבית הלבן להודעה הדרמטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully