וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין משווה את אובמה לבריטני והילטון

גיל קדרון

30.7.2008 / 21:53

תשדיר בחירות חדש של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב מציג את אובמה כ"סלב". "הסיקור התקשורתי שלו מזכיר יחס לכוכב קולנוע"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין העביר הערב (רביעי) הילוך בהתקפות האישיות נגד יריבו, המועמד הדמוקרטי ברק אובמה. בתשדיר בחירות חדש שעלה לאוויר ב-11 מדינות מפתח מכונה אובמה כ"סלב", ומושווה לבריטני ספירס ופריס הילטון, שתי מפורסמות שידועות בזכות מצבן הנפשי המעורער.

"הוא הסלב הגדול בעולם, אבל האם הוא מוכן להנהיג?", שואל הקריין בתשדיר. "עם מחירי דלק מאמירים, ברק אובמה מתנגד לקידוחי נפט נוספים בחופי ארה"ב ואומר שיעלה מסי חשמל. עוד מסים ועוד נפט זר - זה אובמה האמיתי", מוסיף הקריין, כשברקע קהל גדול שצועק "אובמה!".

מוקדם יותר היום תקף מקיין באופן אישי את אובמה, וניסה לעמעם את הנקודה החזקה שלו - התקווה שהוא מציג לשינוי בפוליטיקה האמריקאית. "השורה התחתונה היא שהמילים של הסנאטור אובמה, עם כל הרהיטות והתשוקה שבהן, לא אומרות הרבה", קבע מקיין. "וזו הבעיה בוושינגטון".

כוכב קולנוע

אתמול פורסמו סקרים חדשים שלא החמיאו לאובמה, למרות שהמסע שלו במזרח התיכון ובאירופה נחשב למוצלח. בברלין אף הגיעו 200 אלף בני אדם לשמוע אותו נואם, אולם אז צצה ביקורת כי הוא נוהג משמע כבר נבחר לנשיאות.

"הסיקור התקשורתי לו זכה מזכיר פחות מועמד לנשיאות ויותר כוכב שמפרסם סרט חדש בו הוא מופיע", סנט מנהל הקמפיין של מקיין, ריק דייויס. "לכן אני חושב שזה הוגן מצידנו להתמקד בדבר היחידי שחשוב באסטרטגיה של אובמה - ליצור עדת מעריצים". מוקדם יותר השבוע האשים מקיין את אובמה על כך ש"יעדיף להפסיד במלחמה על מנת לנצח בבחירות".

מחנהו של אובמה הדגיש את הבטחתו של מקיין לנהל קמפיין מכובד, הבטחה אותה הפר. "ביום בו אמצעי התקשורת הגדולים במדינה דנים בהתקפות השליליות והלא נכונות של הסנאטור מקיין, הקמפיין שלו יצא בהתקפה נוספת", אמר הדובר שלו טומי ויטור.

ב"ניו יורק טיימס" פורסמה כתבה בה מביעים רפובליקנים מסוימים דאגה מהגישה הלוחמנית של מקיין, שמקפיד לתקוף את יריבו באופן אישי. "מקיין מסתכן בלהצטייר כאדם כועס שפועל רק על פי קווים מפלגתיים, מה שעשוי לנכר בוחרים שאהבו את קריאתו לנהל קמפיין מכובד", כתב מייקל קופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully