וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשייבחר מועמד בקדימה - אתפטר"

30.7.2008 / 20:00

רה"מ כינס מסיבת עיתונאים במעונו בירושלים, במהלכה הודיע כי לא יתמודד בבחירות המקדימות במפלגתו, הצפויות בספטמבר. "אתפטר מתפקידי לאחריהן"

(צילום באדיבות ערוץ 1, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ראש הממשלה אהוד אולמרט כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת במעונו בירושלים, במהלכה הודיע כי אין בכוונתו להתמודד בפריימריז על ראשות מפלגת קדימה. כמו כן הוא הוסיף, כי לאחריהן בכוונתו להתפטר מראשות הממשלה, על מנת לאפשר למועמד הנבחר לנסות ולהרכיב ממשלה חדשה.

משמעות הדברים היא שראש הממשלה יישאר בתפקידו עד ה-17 בספטבר, אז ייערכו הפריימריז בתנועת קדימה. המועמד שייבחר ינסה להרכיב ממשלה חדשה ולהשיג רוב קואליציוני בכנסת. במידה וייכשל בכך, תוך שלושה חודשים מרגע ההתפטרות ייערכו בחירות כלליות.

אולמרט אמר כי "כאשר יבחר יושב ראש חדש אתפטר מתפקידי כראש ממשלה כדי לאפשר לו להקים ממשלה רחבה. אפנה את מקומי כראוי בצורה מכובדת ואחראית. אוכיח את חפותי אחר כך. יש לנו מדינה נפלאה שאין כמוה אני אוהב אותה ואסיר תודה אזרחי ישראל על הזכות שנתתם אמון בי."

לדבריו "כאזרח במדינה דמוקרטית האמנתי, שכשנבחר ראש ממשלה, חובתו גם של מי שהתנגד לו בקלפי, לרצות בהצלחתו, אך מצאתי עצמי נתון בגל של חקירות וביקורת. אולצתי להדוף התקפות מרושעות בעניינים הקשורים בביטחון ישראל, למרות שמצב ישראל השתפר".

הוא הוסיף כי "עשיתי טעויות ואני מתחרט עליהן". לדבריו, "נשללת ממני בהיותי ראש הממשלה חזקת חפות. אני רוצה להבהיר כי אני גאה להיות אזרח במדינה שניתן לחקור בה ראש ממשלה. ראש הממשלה איננו עומד מעל החוק אבל איננו מתחתיו".

"הגיע הרגע בו עליי לקבל החלטה"

"אני ראש הממשלה ומטבע הדברים, אני מהווה כתובת למאבק פוליטי, אך הדברים יצאו מפרופרציה. עשיתי טעויות ואני מתחרט עליהן. נשללה ממני בהיותי ראש הממשלה חזקת החפות מפשע. אני רוצה להבהיר, אני גאה להיות אזרח במדינה שניתן לחקור בה ראש ממשלה, שאיננו עומד מעל החוק אבל גם לא מתחתיו".

"יש לי תשובות מלאות ומספקות לגבי האשמות ואני מתכוון לנהל מאבק מאוזן והגון. מי שמטיפים לי מוסר ייאלצו להתמודד עם האמת. אך כעת הגיע הרגע בו עליי לקבל החלטה. אני מאמין בצדקתי, אך מסע ההכפשה נגדי מעורר שאלה שאינני רוצה או יכול להתחמק ממנה. מה חשוב יותר הצדק הפרטי שלי או טובת הציבור? אמנם הפגיעה בבני משפחתי מכאיבה לי, אבל בבחירה בין השיקולים הנוגעים למאבק על צדקתי לבין טובת הציבור, טובת הציבור חשובה יותר".

ועדת הבחירות של קדימה קבעה אמש את מועד קיום הפריימריז לתפקיד יו"ר התנועה ב-17 בספטמבר. עוד נקבע בישיבה, כי במידה ויידרש סיבוב שני לבחירות הוא ייערך ב-24 בספטמבר, וכי המועד האחרון להצגת מועמדות הוא 24 באוגוסט. ספר הבוחרים של קדימה ייסגר סופית אף הוא ב-24 באוגוסט. בפריימריז צפויים להתמודד שרת החוץ ציפי לבני, שר התחבורה שאול מופז, השר לביטחון פנים אבי דיכטר ושר הפנים מאיר שטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully