וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים באינתיפאדה נגד הרשות בגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.7.2008 / 19:14

המתח בין חמאס לפתח והמעצרים ההדדיים שמבצעים שני הארגונים הביאו את בכירי הארגון לאיים ב"אינתיפאדה חדשה נגד הכיבוש"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

חמאס מזהיר מפני אינתיפאדה בגדה המערבית. המתח האדיר בין חמאס לפתח והמעצרים ההדדיים שמבצעים שני הארגונים הביאו (רביעי) את בכירי חמאס לאיים ב"אינתיפאדה חדשה נגד הכיבוש וסוכניו הביטחוניים", ברמזו על ארגון פתח. דובר חמאס סאמי אבו זוהרי התייחס גם הוא לנושא ואיים שארגונו יפתח באינתיפאדה נגד "הכיבוש וגרורותיו".

לדברי חמאס, מאז תחילת השבוע עצרו מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית כמאתיים מפעילי הארגון בגדה המערבית. בהודעה שפרסם חמאס נמסר כי בין השאר נעצרו אסירים משוחררים, אימאמים של מסגדים, מרצים באוניברסיטאות, סטודנטים וחברי מועצות מקומיות. "אם יימשכו גלי המעצרים, אנו מזהירים מפני התפרצות של אינתיפאדה חדשה", הודיע חמאס.

על אף חילופי ההאשמות בין פתח לחמאס, העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" ציטט מקור פלסטיני בכיר, שאמר כי על אף ההכחשות של חמאס, הרי שמשלחת הארגון המבקרת במצרים צפויה לדון עם המצרים בחיזוק המגעים בין חמאס לפתח.

המקור סיפר עוד כי ביומיים האחרונים יצרו אישים פלסטינים עצמאיים קשר עם בכירים מצרים ואמרו להם שאם מצרים וגורמים ערבים נוספים לא יפעלו בדחיפות כדי לשים קץ לעימותים בין פתח לחמאס, הם ילכו ויגברו. לדבריו, המצרים ניסחו מספר הצעות לפתרון המשבר הפוליטי ברשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully