וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצוות הרפואי התעלם, הילדה נולדה נכה"

נעמה טלמור

30.7.2008 / 15:56

אם שבתה סובלת ממומים קשים, תובעת פיצויים בגין רשלנות חמורה של הצוות הרפואי ב"מכון מור", שלא דיווח לטענתה על מצב העובר

אינס, אם המתגוררת בדרום הארץ, ילדה לפני 13 שנים את בתה, הסובלת מתסמונת גנטית קשה המתאפיינת במומים רבים בפניה, עיוורון בעין אחת, חירשות, חוסר יכולת לדבר ובעיות קוגניטיביות קשות. היא טוענת שכל זאת יכול היה להימנע אילו הצוות הרפואי שבדק אותה ואת עוברה במהלך ההריון, לא היה מתעלם מכך שלא ניתן היה לראות את ראשו של העובר, שהיה ממוקם במורד האגן במשך כל מהלך ההריון. כך עולה מתביעה שהוגשה נגד משרד הבריאות ו"מכון מור" באמצעות עו"ד שי פויירינג.

ארבע בדיקות אולטרסאונד בוצעו לאינס בסניף טיפת חלב ברהט ובסניף "מכון מור" בבאר שבע. "המידע על כך שלא ניתן להתרשם ממבנה ראשו של העובר לא נמסר כלל להורים. הם היו בטוחים שהכל תקין לחלוטין", נאמר בכתב התביעה. בנוסף, ציינה התביעה כי הבדיקות בוצעו על ידי טכנאיות אשר לא נעזרו ברופא מורשה.

בתה של אינס לומדת היום בכיתת חינוך מיוחד. דיבורה קשה להבנה, ונדרשת לה השגחה בכל שעות היממה. "אין לה חברים", מספרים הוריה, "היא אינה נמצאת בחברת בני גילה, ומי שרואה אותה לועג לה ולמראה שלה, לא ניתן לתאר את הסבל הנפשי שעובר עליה ועל משפחתנו".

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נטען כי העובדה שמידע על כך שלא ניתן לאבחן את מצבו של ראש העובר לא נמסר להורים, מנעה מהם להמשיך ולבדוק את מצבו של העובר ובמידת הצורך לפנות לייעוץ גנטי. ייתכן שיועץ גנטי יכול היה להפנותם לבדיקה אשר בה היה מתברר מצבו הקשה של העובר בטרם נולד.

"המעקב בוצע ברשלנות" קובע פרופסור אלכס שנפלד, מומחה ברפואת נשים, בחוות דעתו שהוגשה לבית המשפט מטעם התביעה. לדבריו, "היו חייבים להזהיר את ההורים מפני האפשרות שהראש אינו תקין, והיתה חובה מצד מבצעי הבדיקות לדאוג שהאם תשלים את הבדיקה באופן בו מלוא המידע יעמוד לצידה".

ממכון מור נמסר בתגובה: "אנו נגיב במסגרת כתב ההגנה שיוגש לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully