וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקף סחר הנשק בישראל - 14 מיליון ש' בשנה

קובי מנדל

30.7.2008 / 15:10

על פי הנתונים, אקדחים הם המוצר הנמכר ביותר. אומדן זה כולל סחר בנשק משומש המתנהל גם באתרים שונים באינטרנט

היקף המחזור השנתי בסחר בנשק חוקי בישראל, חלקו הגדול, אקדחים בקוטר תשעה מילימטר, מוערך על ידי סוחרי נשק בכ-14 מיליון שקל. כך עולה מבדיקה שנערכה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה. אומדן זה כולל סחר בנשק משומש המתנהל גם באינטרנט באתרים שונים. הסחר בנשק כולל תחמושת שנורתה במטווחים מורשים מטעם משרד הפנים במקומות מרכזיים בארץ.

על פי הנתונים, כ-70 סוחרי נשק מורשים על ידי משרד הפנים פועלים כיום בישראל. רשימת הסוחרים המורשים כוללת 102 חברות וסוחרים, אולם לא כולם סוחרים פעילים וחלקם אספנים ובעלי מטווחים. ההוצאה על התחמושת מהווה 40% עד 50% מסך ההוצאה הכוללת על מסחר בנשק בישראל.

מנתוני הסוחרים המורשים לסחר בנשק ועל בסיס המידע הגלוי של משרד הפנים, עולה כי הם פזורים מדרום הארץ לצפונה, כשכמעט בכל אזור מגורים גדול קיימים מספר סוחרים מורשים. אחד האקדחים שכיום נחשב פופולארי לרכישה ולמסחר ביד שנייה הוא "היריחו" מתוצרת ישראל.

על פי הערכות, היקף היצוא של אקדח מסוג "יריחו" עומד כיום על סך של שמונה מיליון שקלים בשנה ולצורך היצוא נזקק המוכר להסכמה של סיב"ט (סיוע בטחוני) ממשרד הביטחון ואין לכך קשר למכירת אקדחים בארץ ולסוכנים המורשים מטעם משרד הפנים. יש לציין, כי רכישת אקדח מותנית באישורי המשטרה ומשרד הבריאות. אישורים אלה מהווים תנאי הכרחי לקבלת רישיון משרד הפנים.

  • עוד באותו נושא:
  • סחר בנשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully