וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצץ סבב השיחות של ארגון הסחר העולמי

30.7.2008 / 14:40

ארה"ב התנגדה לדרישות של סין, הודו ואינדונזיה להגן על החקלאים המקומיים שלהן מפני יבוא מהמערב - וסבב השיחות נעצר

סבב השיחות של ארגון הסחר העולמי נקלע היום למבוי סתום, עקב מחלוקת קשה בנושא החקלאות שהתגלעה בין ארצות הברית לבין השווקים המתעוררים, בהם סין, הודו ואינדונזיה. התמוטטות השיחות מתרחשת ביום התשיעי למרתון המגעים בין המדינות.

ארה"ב והודו לא הצליחו להגיע להסכמה באשר לאמצעים שצריכים להינקט כדי לסייע למדינות עניות להגן על החקלאים המקומיים שלהן מפני יבוא מאסיווי. בוושינגטון התנגדו לדרישה של הודו, סין ואינדונזיה לנקוט אמצעי הגנה על החקלאים שלהן מפני גלים פתאומיים של יבוא חקלאי.

"היינו כל כך קרובים לסיום העניין הזה", אמר היום נציג הסחר האמריקאי סואן שוואב. מומחים מכל העולם עמלו על הכנת הסבב בדוחה שבקטאר במשך שבע שנים. "ארה"ב נותרה מחויבת לסבב השיחות. זה לא הזמן לדבר על התמוטטות השיחות. ההתחייבויות של ארה"ב נותרו בעינן, ממתינות לתגובה"

"אלה באמת חדשות רעות. עצוב לאבד כל כך הרבה שנים של עבודה. עבור כלכלה מתעוררת, מדאיג להיווכח כי ארגון הסחר העולמי חלש", אמרה היום סוראיה רוסאר, מנהלת המו"מ הבינלאומי עם קונפדרציית התעשייה הלאומית של ברזיל.

הכישלון בהשגת הסכמות בשאלות הקריטיות של תחומי החקלאות והתעשייה בסבב השיחות בדוחה עלול להביא לעיכוב של כמה שנים נוספות בליברליזציה של הסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully