וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: משבר המזון בצפון קוריאה מידרדר

טלי גולדשטין

30.7.2008 / 13:45

לפי הערכות, המדינה נקלעה למשבר המזון החמור ביותר מאז שנות ה-90. צפון קוריאה נאלצת לקבל סיוע כדי להאכיל את 23 מיליון תושביה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שטפונות ויבול מאכזב הביאו לכך שצפון קוריאה סובלת ממשבר המזון החמור ביותר מאז שלהי שנות ה-90 ומיליוני בני אדם נמצאים בסכנת רעב, כך עולה מדו"ח חדש של סוכנות המזון העולמית של האו"ם (WFP). "מיליוני צפון קוריאנים נמצאים בסכנה של תת תזונה", אמר ראש הסוכנות באזור, ז'אן-פייר דה מרז'רי.

סוכנות האו"ם פתחה במבצע חדש לספק מזון לשמונה מתוך עשרת המחוזות הנזקקים ביותר בצפון קוריאה, בהם גרים 6.4 מיליון בני אדם. כיום, מספק האו"ם סיוע מזון ל-1.2 מיליון מתושבי צפון קוריאה.

בנוסף, יפרסם האו"ם בקשה לסיוע בינלאומי במהלך השבועיים הקרובים. "סיוע המזון מיועד לעזור לאנשים לעבור בשלום את ארבעת החודשים הקרובים, עד הקציר הבא", אמר דה מרז'רי. לדבריו, בנוסף לסיוע מזון בשווי 500 אלף דולר שסיפקה ארצות הברית לצפון קוריאה, יש צורך בסיוע בסך 20 מיליון דולר נוספים עד הסתיו. "אנחנו במרוץ נגד הזמן", הדגיש.

צפון קוריאה נאלצה לקבל סיוע חיצוני על מנת להאכיל את 23 מיליון תושביה מאז אמצע שנות ה-90 כשאסונות טבע וניהול כושל של הממשלה הרסו את הכלכלה הריכוזית. לפי הערכות, כשני מיליון צפון קוריאנים מתו מרעב באותה תקופה. עם זאת, היקף הסיוע הבינלאומי צנח השנה, אמר דה מקז'רי, על רקע הזינוק במחירי המזון בעולם. מחיר האורז שילש עצמו השנה ומחיר התירס זינק פי ארבע. אף על פי כן, המשכורות לא עלו בהתאם.

מזה שנים טוענים רבים כי שלטון הרודנות של הדיקטטור קים ז'ונג איל, מנהיגה המוערץ, הוא שמנע מהמדינה, שברשותה משאבים טבעיים לא מעטים, להתפתח כלכלית. ארצות הברית טוענת כי צפון קוריאה אחראית לשורה ארוכה של פשעים כלכליים, בהם הלבנת כספים והברחת סיגריות.

כמו כן, סובלת המדינה משיעור עוני גבוה המביא רבים מאזרחיה לגווע ברעב. זאת בין היתר בעקבות הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה בעקבות תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת שלה. את הפעילות הכלכלית בצפון קוריאה קשה לאמוד, משום שהמדינה הקומוניסטית שומרת על מעטה חשאיות ואינה מפרסמת נתונים סטטיסטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully