וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויית הילד מניעלין: צה"ל ירה גז מדמיע

ינאי ישראלי, דני ליבר וניר לנדאו

30.7.2008 / 13:30

על פי דיווחים של עדי ראיה, ירה צה"ל גז מדמיע לעבר האבלים בהלווייתו של הילד שנורה אתמול למוות בהפגנה בניעלין

מערכת וואלה!

(צילום: דויד ריב)

"צה"ל יורה גז מדמיע לעבר מסע ההלוויה של הילד אחמד חוסאם מוסא בן ה-10 שנורה אתמול למוות בהפגנה בניעלין". כך דיווחו עדי ראיה המשתתפים בהלוויה. משתתפי מסע ההלוויה צעדו על הכביש הראשי של ניעלין ולפי הדיווחים כוחות שהיו באזור ירו גז מדמיע לעבר האבלים. לא ידוע על נפגעים. עוד סיפרו עדי ראיה, כי כוחות הביטחון עמדו בכניסה לכפר וברגע שהשיירה, שעשתה את דרכה מרמאללה לניעלין נכנסה לכפר, התחילו ליידות אבנים לעבר החיילים.

אוגדת איו"ש אישרה את הדברים ואמרה, כי במהלך מסע ההלוויה שמנה כ-300 משתתפים, החלו המשתתפים ליידות אבנים לעבר כוח צה"ל שהיה במקום. בתגובה השתמש צה"ל בגז מדמיע וההפגנה פוזרה. עוד נמסר, כי אין לצה"ל כל כוונה להתעמת עם המשתתפים וכעת מסע ההלוויה מתנהל כסדרו.

בתוך כך, מתחקיר ראשוני של מות הילד בכפר ניעלין, עולה כי חיילי מג"ב אכן שהו בקרבת מקום בו היה מוסא בן ה-10. כמו כן עלה, כי אכן נפתחה אש חיה לעבר המפגינים שהיו במקום.

כמו כן, בעקבות המקרה הוחלט בפיקוד מרכז כי החל מהשבוע ימוקם כוח משימה ייעודי של משמר הגבול המתמחה בטיפול בהפגנות בגזרת תוואי גדר הביטחון ליד ניעלין. בנוסף הורה אלוף פיקוד המרכז גדי שמני כי המינהל האזרחי יקיים הידברות עם הפלסטינים לצמצום האירועים האלימים באזור.

מדובר צה"ל נמסר כי מתחקיר ראשוני שביצע צה"ל עלה, כי כוח שהיה בשטח ביצע ירי לפיזור הפגנות לעבר מפגינים "שהפרו את הסדר הציבורי במקום, לרבות פגיעה בגדר ויידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון". אלוף פיקוד המרכז גדי שמני הורה על ביצוע תחקיר מבצעי ובמקביל תיאם ראש המנהל האזרחי תא"ל יואב (פולי) מרדכי תחקיר רפואי משותף עם הגורמים הפלסטינים. "צה"ל מצר על כל פגיעה בבלתי מעורבים", הוסיף דובר צה"ל.

ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר עמית של השדולה לזכויות האדם בכנסת, אמר היום (רביעי) כי "משהו מאוד רקוב בגזרת ניעלין. התנהלות הצבא, בדיכוי הפגנות המחאה הבלתי אלימות נגד חומת ההפרדה בנעלין, היא פרועה ופסולה. אני קורא להוציא את יחידות הצבא מהכפר, ולהפסיק את בניית החומה על שטחי מטעי הזיתים של תושבי הכפר. אני רואה את שר הביטחון, אהוד ברק, כמי שנושא באחריות כוללת למדיניות הברוטאלית של דיכוי ההפגנות, הפגנות אשר מכוונות כנגד הרחבת ההתנחלויות וסיפוח שטחים מהגדה באמצעות בניית החומה".

  • עוד באותו נושא:
  • ניעלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully