וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר על תנאי לראש עיריית ק. שמונה

נתיב נחמני

30.7.2008 / 12:16

חיים ברביבאי הורשע בקבלת שוחד, וחוייב גם בתשלום רבע מיליון שקל. השופט הסביר כי העונש קל יחסית בשל הקלון שדבק בו

שנת מאסר על תנאי וקנס של 250 אלף שקל נגזרו היום (רביעי) בבית משפט השלום בנצרת על חיים ברביבאי, ראש עיריית קריית שמונה לשעבר, שהורשע בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. השופט תאופיק כתילי הסביר שגזר את העונש הקל יחסית לעבירות מסוג אלו על ראש העיר לשעבר כיוון שברשעתו יש קלון, דבר שיפגע בהמשך פעילותו כעובד ציבור.

"העונש שראוי היה להטילו על הנאשם בנסיבות רגילות הוא עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח. אולם בהתחשב במכלול הנסיבות של מקרה זה, עברו הנקי של הנאשם, תרומתו רבת השנים לחברה והקלון אשר דבק בו מעצם הרשעתו בדין, יש הצדקה לחרוג מדרך הענישה המקובלת", כתב השופט בהחלטתו.

קמפיין הבחירות של ברביבאי, שהתמודד מטעם "הליכוד" לראשות העירייה ב-2003, נקלע לקשיים כלכליים וחובות לבית דפוס בעיר שסיפק לו שירותים. ברביבאי הורשע כי קיבל שוחד מהקבלן ואיש העסקים נחמיה בנימין ומהקבלנים שלום בתאן ואהרון אטדגי, שגם סיפקו לעירייה שירותים שונים, כדי לממן את מערכת הבחירות אותה ניהל.

בנוסף, קיבל ברביבאי תרומות שלא כחוק מאנשי עסקים וחברות והשתמש בהן לכיסוי החובות. הקבלות שהנפיק בית הדפוס נרשמו על שם התורמים, כך שהצטייר שניתנו תמורת שירותים שסופקו להם. ברביבאי כפר בהאשמות נגדו, אולם השופט קבע שראש העיר לשעבר העמיד עצמו במודע במצב של ניגוד עניינים.

כתב האישום בגינו הורשע ברביבאי, הוגש זמן קצר לאחר שהגיש את מועמדותו לכנסת ה-17 מטעם מפלגת "קדימה". בעקבות זאת הוא הסיר את מועמדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully