וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא בוש מחריף הסנקציות על מיאנמר

טלי גולדשטין

30.7.2008 / 12:07

נשיא ארה"ב חתם על חוק האוסר יבוא אבני חן ממיאנמר. החונטה הצבאית השולטת ביד רמה מאז 1962 מתעלמת מהסנקציות

(צילום:רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש חתם אתמול (שלישי) על חוק האוסר יבוא אבני חן ממיאנמר והאריך תוקפן של סנקציות אחרות שהוטלו על החונטה הצבאית השולטת במדינה במטרה להפעיל לחץ על מנהיגיה ליישם רפורמות דמוקרטיות.

החוק "אסרו את יבוא הג'ייד הבורמזי" נכתב לאחר שהמשטר הצבאי במדינה דיכא ביד קשה קריאות פרו-דמוקרטיות בספטמבר. במהלך אותם עימותים, נהרגו 31 בני אדם.

החקיקה החדשה אוסרת את יבוא אבני האודם ממיאנמר והקפאת נכסים של מנהיגים צבאיים. כמו כן, החוק אמור להפסיק את הלבנת הכספים של המנהיגים וקרוביהם במוסדות פיננסיים אמריקאים דרך מדינות עולם שלישי. "המסר שלנו למשטר הבורמזי הוא: ארה"ב מאמינה בדמוקרטיה ובחופש", אמר בוש.

מטרת החוקים כולם היא לאלץ את מיאנמר ליישם רפורמות דמוקרטיות, לאחר למעלה מ-40 שנים של שלטון צבאי. הפעם האחרונה בה נערכו בחירות כלליות במיאנמר היתה ב-1990, אז זכתה המפלגה הלאומית לדמוקרטיה בראשות אונג סאן סו קי. החונטה הצבאית התעלמה מהתוצאות. מנהיגת האופוזיציה וכלת פרס נובל לשלום שהתה במעצר יותר מ-11 שנים במהלך 17 השנים האחרונות. לסנקציות שונות שהטיל המערב כמעט ולא היתה כל השפעה על הצבא, השולט במיאנמר מאז 1962.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully