וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם, ליקוי החמה לא מפחיד את הסינים

טלי גולדשטין

30.7.2008 / 11:20

לפי המסורת, ליקוי חמה נחשב בעיני קיסרי סין כאות מבשר רעות. לקראת האולימפיאדה, האסטרולוגים ומומחי פאנג שווי ממהרים להרגיע

ליקוי החמה הראשון בסין במאה הנוכחית, שיתרחש ביום שישי הקרוב, אולי יגרום לחששות בקרב בעלי הדעות הקדומות שבינינו, אך לטענת אסטרולוגים ומומחי פאנג שווי, הוא לא צפוי להשפיע על המשחקים האולימפיים בבייג'ינג. האקדמיה הסינית למדע (CAS ) תשדר את הליקוי המלא באינטרנט.

ליקוי חמה נחשב בעיני קיסרי סין בעבר כאות מבשר רעות ואסטרולוגים חוזים השפעות שליליות גם הפעם, בעיקר בשוק המניות. עם זאת, לדבריהם, ההשפעות לא צפויות להיות קשות במיוחד כך שלא יחולו שיבושים באירוע הספורט החשוב ביותר בעולם והרשויות בסין יכולות להירגע.

מאק לינג-לינג, אחת ממומחות הפאנג שווי והאסטרולוגים המפורסמים ביותר בהונג קונג, אמרה כי הליקוי עלול להביא לסערה פוליטית כלשהי ולגרום לבעיות בתחבורה וברשתות התקשורת בבייג'ינג במהלך האולימפיאדה. "צפויות הפגנות ומהומות ברחובות העיר, אך אלו לא יזיקו לממשלה", אמרה לינג-לינג לסוכנות הידיעות הצרפתית.

ממשלת סין מעדיפה שלא לקשר בין ליקוי החמה לאולימפיאדה ולחשוף עצמה ללעג על היותה בעלת דעות קדומות. עם זאת, לדברי מאק, התייעצות במומחי פאנג שווי בעת בחירת נבחרת הספורטאים הנו נוהג מקובל. "הנבחרות השונות מעבירות לי את תאריך ושעת הלידה של הספורטאים ומבקשות ממני לנתח ולזהות את החזקים שבהם ואת אלו שיש להם סיכוי אמיתי לנצח באולימפיאדה. אף נבחרת לא התייעצה בי בנושא ליקוי החמה, אך לדעתי הרשויות מאד מודאגות ממנו", אמרה לינג-לינג.

דרקון בולע את השמש

ליקוי חמה מלא מתרחש כאשר הירח מסתיר את השמש על ידי כך שהוא עובר בינה לבין כדור הארץ. ליקויי חמה נחשבים באופן מסורתי כאירועים מבשרי רעות. "בזמן העתיק, הסינים האמינו שדרקון או כלב שמימיים בולעים את השמש במהלך הליקוי", אמר פיטר סו, מסטר פאנג שווי מהונג קונג. "הם נהגו להכות בתופים ובמחבתות כדי להפחיד והבריח את החיות", הסביר.

ליקויי החמה נחשבו בעבר גם כאותות החוזים את עתיד הקיסרים. האגדה מספרת כי באלף השלישי לפנה"ס, ראשם של שני אסטרולוגים סינים נערף לאחר שלא הצליחו לחזות את עתידו של אחד הקיסרים בעקבות ליקוי חמה. אסטרולוגים במערב האמינו כי לליקוי יש כוח להתחיל ולעצור מלחמות, לפתור חידות מדעיות ולגרום לרעידות אדמה ושטפונות.

כיום בסין, תופעת הטבע מקושרת לשוק המניות התנודתי. "זה לא מפתיע שכמה אנשים החליטו שלא להשקיע בבורסה אחרי ששמעו על הליקוי", אמר סו, שחוזה תנודתיות חדה בשוק המניות במהלך האולימפיאדה אך צופה כי הבורסה תתייצב ותתחזק עד אוגוסט 2009.

ריימונד לו, מגיד עתידות ואסטרולוג אחר, אמר כי לפי לוח השנה הסיני, תאריך פתיחת האולימפיאדה – השמיני באוגוסט – נוטה להיות מלווה באסונות מים. "זוהי שנת העכבר, חודש הקוף ויום הדרקון. שילוב זהה ארע גם בעת הצונאמי ב-2004". גלגל המזלות הסיני מבוסס על מחזוריות של 12 שנים, כשכל שנה מיוצגת על ידי חיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully