וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישראל מתכוננת לנסיגה מכפר רג'ר?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.7.2008 / 10:59

סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה כי ישראל פועלת באינטנסיביות באזור הכפר. השבוע דווח כי צה"ל צפוי לסגת מחלקו הצפוני של הכפר

סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה כי ישראל פועלת באינטנסיביות בחלק הצפוני של הכפר רג'ר והגבעות המשקיפות על מעיינות הוואזני. לפי הדיווחים, במקום פועלים מספר דחפורים שמרחיבים את הדרכים המקשרות בין שני צדי הכפר. כמו כן, במקום נמצאים קציני יוניפי"ל המפקחים על הפעילות הישראלית.

מדובר צה"ל נמסר כי "בגבול הצפון מתקיימת פעילות שגרתית שתואמה מראש. דחפורים מבצעים פעילות שגרתית לתיקוני הגדרות ואין משהו חריג שנובע מכך. הידיעה בסוכנות הידיעות מטעה ואינה נכונה".

בתחילת השבוע דיווח העיתון הסעודי "עוכאז" כי צה"ל צפוי לסגת השבוע מחלקו הצפוני של הכפר רג'ר, שנכבש במהלך מלחמת לבנון השנייה וטרם הושב ללבנון. לפי הדיווח, כוחות יוניפי"ל, שהכינו תוכנית לפריסה בכפר, ייקחו את השליטה בו.

הכפר רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלקו הצפוני של הכפר המצוי בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל. תושבי הכפר הם אמנם אזרחים ישראלים, אך חלק ניכר מבתיהם ושטחיהם החקלאיים נמצאים בשטח לבנון ולכן הם אינם יכולים לקבל שירותים מהרשויות הישראליות. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully