וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל משוגעת אם לא תקבל יוזמת השלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.7.2008 / 9:19

יו"ר הרשות אבו מאזן טען כי הדברים נאמרו לו ע"י המועמד לנשיאות ארה"ב ברק אובמה. על חאלד משעל אמר: "לא רוצה לראות אותו"

"כל הסדר שלא יכלול פתרון לכל סוגיות הסדר הקבע, לא ייחשב בעינינו כהסדר סופי" – כך אמר היום (רביעי) יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בראיון לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. "ההתנחלויות, המחסומים, הפלישות, המאסרים והמחלוקות הפנימיות בממשלת ישראל בשל השחיתות – כולן מכשילות ופוגעות במשא ומתן", הבהיר.

אבו מאזן סיפר עוד כי הציג את היוזמה הערבית לשלום בפגישתו עם המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה, וכי האחרון אמר לו כי "הישראלים משוגעים אם הם לא יקבלו את היוזמה, משום שהיוזמה תבטיח להם סביבה של ביטחון ושלום ממאוריטניה ועד אינדונזיה".

יושב ראש הרשות הבהיר כי אין לדחות את העיסוק בסוגיות הסדר הקבע וכי אין לדון בכל סוגיה בנפרד. "כפי שהמצרים עוסקים בנושא הרגיעה, כך הם גם עוסקים במקביל בסוגיית המעברים ובעסקת חילופי השבויים". בהתייחסו לכך שבחר שלא להיפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בעת ביקורו בדמשק אמר: "לא רוצה לראות אותו ולא רוצה לבקר אותו".

אבו מאזן נשאל לגבי מועד סיום כהונתו כיושב ראש הרשות הפלסטינית. "איני מחזיק בכוח את השלטון", השיב. "אולם יש החלטה של המועצה המחוקקת לקיים בחירות לפרלמנט ולנשיאות במקביל. רק אז אעזוב את התפקיד ואומר לכם 'להתראות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully