וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקם ועדת חקירה ממלכתית להתנתקות

30.7.2008 / 10:29

הוועדה לביקורת המדינה החליטה לחקור את התנהלות הממשלה ואת מצב מפוני גוש קטיף. משרד רה"מ: "לא רואים פסול בהחלטה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

הועדה לביקורת המדינה החליטה היום (רביעי) על הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את התנהלות הממשלה בנוגע למצבם של מפוני גוש קטיף. בנוסף הוחלט, כי תוקם ועדת ניסוח לסמכויות הוועדה בהשתתפות חברי הכנסת זבולון אורלב, מיכאל איתן, עמירה דותן, יעקב ליצמן ועתניאל שנלר ובתוך 60 יום היא תגיש את ניסוחה.

קודם לכן אמר מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בדיון בוועדה , כי הוא תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת התנהלות המדינה בהתנתקות מגוש קטיף. לדבריו, "הדו"ח שהגשנו ב-2006 בנושא ההתנתקות, הוגש בזמן אמת ואני לא יכול לומר כי הוא יושם בעיקרו. להפך, פרקים והמלצות שהעלינו טרם יושמו והתהליך הזה נמשך. כעת, כעשרת אלפים אזרחים במדינת ישראל נמצאים בתנאים קשים". לינדנשטראוס הוסיף, כי "זהו איננו נושא פוליטי והוא נוגע לכולם".

אתמול אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק למתן חנינה למי שהפגין על רקע ההתנתקות. אם יאושר החוק, יופסקו ההליכים הפליליים המנוהלים נגד מפגינים מפירי חוק, שביצעו עבירות מתוך מניע של התנגדות ליישום ההתנתקות, ויימחק הרישום הפלילי והמשטרתי שלהם.

"הממשלה הפקירה גורל המפונים"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור אמר בדיון כי הוא לא רואה פסול בהקמת ועדת חקירה. "משרד ראש הממשלה ישתף פעולה עם כל דבר שייבדק על פי אמות מידה מקצועיות". לדברי דינור, לשכת ראש הממשלה מייחלת כבר זמן רב "למבוגר אחראי שיכריע בסוגיה של מפוני גוף קטיף".

יו"ר הוועדה אורלב אמר כי "הממשלה החליטה לעקור חבל ארץ שלם ולצורך כך חוקקה חוק שמבטל חוקים אחרים אבל היא לא חוקקה חוק לשיקום המגורשים". לטענתו, "10,000 איש גורשו מבתיהם והממשלה הפקירה אותם לגורלם".

לעומתו, האשים ח"כ אבשלום (אבו) וילן (מרצ) את מבקר המדינה בהתערבות פוליטית. "צר לי שבמקום להישאר ממלכתי ומחוץ לתחום הדיון הפוליטי, מבקר המדינה קבע עמדה פוליטית מרחיקת לכת. הוא צריך להיות מעל התחום הפוליטי ולא לקחת חלק בנושא כה טעון", אמר וילן. "החברה הישראלית ממשפטת את עצמה לדעת והניסיון לטפל בנושא המפונים באמצעות ועדת חקירה ממלכתית הוא כלי ניגוח ותו לא". ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הביע גם הוא התנגדות להקמת הוועדה ואמר כי "הכנסת שוב נכנעה לדחף הפופוליסטי של חבריה והצביעה בעד ועדה שתנציח את הבעיה ואת המצוקה של המפונים".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
  • עוד באותו נושא:
  • גוש קטיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully