וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פושע המלחמה הסרבי קארדז'יץ' הוסגר להאג

30.7.2008 / 8:21

קארדזי'ץ', שהועבר הבוקר להולנד, יעמוד למשפט באשמת רצח עם. הסגרת קארדז'יץ' היא צעד נוסף בחיזוק קשרי סרביה והאיחוד האירופי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

פושע המלחמה הסרבי ראדובן קארדז'יץ' הועבר הבוקר (רביעי) להולנד בכדי לעמוד למשפט בבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג. הוא צפוי להופיע בפני בית השמפט כבר מחר אחרי הצהריים. קארדזיץ' מואשם ברצח עם שביצע בין השנים 1992-1995 במהלך המלחמה בבוסניה ובהפרה בוטה של אמנת ז'נבה. המנהיג הסרבי יהיה מוחזק בבית המעצר הסמוך לבית הדין. קרדאז'יץ' מתכנן להגן על עצמו בבית הדין, למרות התנגדות התובעים.

מאות מפגינים התעמתו אמש (שלישי) עם כוחות המשטרה בבלגרד שבסרביה, לאחר עצרת תמיכה במנהיג לשעבר ראדובן קארדז'יץ', המואשם ברצח עם. המפגינים הלאומנים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ופחי אשפה על כוחות הבטחון. ברשת "סקיי" דווח כי המשטרה המקומית השתמשה בגז מדמיע בכדי להשתלט על המהומות.

מוקדם יותר אתמול התכנסו עשרות אלפי לאומנים סרבים שבאו מכל קצוות יגוסלביה לשעבר על מנת להתעמת עם הממשלה הפרו-מערבית החדשה בראשות הנשיא בוריס טאדיץ', ולמנוע את הסגרתו של פושע המלחמה קארדז'יץ' לבית הדין הבינלאומי בהאג.

ד"ר קארדז'יץ', פסיכיאטר במקצועו, שהה במחתרת במסווה של כומר בין השנים 1997-2008 ונתפס לפני כשבוע. כעת הוא עומד לדין בשתי האשמות הנוגעות לרצח עם: המצור על סרייבו שנמשך 43 חודשים וגרם למותם של אלפים, והטבח בסרברניצה בשנת 95' בו נרצחו 8,000 מוסלמים והוגדר כמעשה הזוועה הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. קארדז'יץ' הואשם גם בהפצצת סראייבו ובשימוש ב-284 פעילי שלום של האו"ם כמגנים אנושיים במאי וביוני 1995.

העברתו של קארדז'יץ' להאג התאפשרה לאחר שערעורו לבית המשפט הסרבי על ההסגרה נדחתה. ההסגרה היא חלק משורת צעדים שמבצעת סרביה לחיזוק הקשרים בינה לבין האיחוד האירופי ומעצרו נתפס באירופה כצעד פרו-מערבי שנעשה על ידי הממשלה הסרבית החדשה שהושבעה בתחילת החודש. מקורבים לקארדז'יץ' מדווחים כי הוא במצב רוח מרומם ומתכונן לקראת הגנתו בבית הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully