וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רעידת אדמה הרעידה את לוס אנג'לס

30.7.2008 / 4:45

ברעידת האדמה החזקה ביותר באזור מזה עשור לא היו נפצועים קשה ולא נגרם נזק. מומחים: ייתכן שתגיע רעידה חזקה יותר בקרוב

רעידת אדמה בעוצמה 5.4 בסולם ריכטר הורגשה אמש (שלישי) מזרחית ללוס אנג'לס בקליפורניה שבארצות הברית. על אף הבניינים הרועדים, לא נרשמו פצועים באורח קשה ולא נגרמו נזקים משמעותיים. הרעידה הורגשה בשעות הבוקר בארצות הברית, כ-30 קילומטרים מזרחית ללוס אנג'לס. זו רעידת האדמה החזקה ביותר באזור מאז שנת 1994.

מספר שעות לאחר מכן הורגשו למעלה מ-50 רעידות משנה, כשהחזקה בהן הייתה בעוצמה של 3.6 בסולם ריכטר. מומחים טוענים שייתכן כי זו רעידה מקדימה לרעידת אדמה חזקה יותר שתתרחש בקרוב. מושל מדינת קליפורניה ארנולד שוורצנגר אמר במסיבת עיתונאים שכינס כי הוא חושב ש"היינו ברי מזל ברעידת האדמה".

על אף שרעידות אדמה בעוצמה 5 בסולם ריכטר נחשבות מתונות, הן עלולות לגרום לנזקים רבים. לצד דיווחים על מוצרים שנפלו ממדפי החנויות, מנמלי התעופה ותחנות הכוח הגרעניות באזור נמסר כי לא היו פגיעות במבנים.

בינואר 1994, 57 בני אדם נהרגו בהתמוטטות בניין מגורים ברעידת "נורת'בריג'". ברעידה הגדולה, שעוצמתה הייתה 6.7 בסולם ריכטר, נגרם נזק של מיליארדי דולרים. מאז הרעידה, הרשויות המקומיות שינו את תקנות הבנייה ודרשו חיזוק יסודות לבניינים ישנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully