וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "תוך חודשים תשופר ההגנה מפני אירן"

30.7.2008 / 1:26

שר הביטחון המבקר בארה"ב קיבל התחייבות לחבר את ישראל למערכת הלווינים האמריקאית ולקבל מערכת התרעה חדשה נגד טילים

ארצות הברית תחבר בקרוב את ישראל למערכת התרעה חדישה נגד טילים, כאמצעי זהירות נגד מתקפה אירנית אפשרית, כך אמר הלילה (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק. במהלך פגישותיו עם בכירים בממשל האמריקאי, אמר ברק כי שתי המדינות נמצאות גם במגעים מתקדמים בנוגע לשדרוג טיל החץ.

שר הביטחון סירב לענות לשאלה האם ישראל תהיה מוכנה לתקוף את אירן בעצמה. עימות אפשרי בין אירן לישראל השפיע על מחירי הנפט, ששברו שיא מוקדם יותר החודש. ברק ניסה להתמקד בתפיסת ההגנה הישראלית, ואמר כי קיבל הבטחה מהפנטגון לקבל רדאר חדש ועוצמתי עוד לפני התחלפות הנשיא האמריקאי בחודש ינואר.

על פי גורמים רשמיים בארה"ב, מערכת הרדאר החדישה, ה- X-band מסוגלת לזהות אובייקטים בגודל של כדור טניס ממרחק של כ-5,000 קילומטרים. היא צפויה לאפשר לטיל החץ לזהות את הטיל האירני שיהאב 3 במחצית דרכו לישראל. דובר הפנטגון ג'ף מורל אמר כי "בדומה לישראל, אנו צופים בדאגה בטילים האירנים ואנו עובדים כדי לסייע לישראל להגן על עצמה במהירות האפשרית".

טילי החץ ישתדרגו

בתוך כך, שר הביטחון אמר כי ארה"ב תאפשר לישראל גישה ללווייניה, שמסוגלים לזהות שיגורי שטילים. בישראל טוענים כי עד היום כל גישה למערכת הלווינים האמריקאית דרשה בקשה רשמית, אך בעקבות ההסכם החדש הגישה תהיה רציפה. "תוך כמה חודשים ישראל תהיה חזקה ומוכנה יותר נגד איומים רחוקים", הוסיף ברק.

בשנה שעברה הכריזה ישראל כי תשדרג את מערכת טילי החץ, שמומנה ברובה על ידי ארצות הברית. טילי החץ החדשים, מדגם חץ 3, יוכלו ליירט טילים רחוק יותר באטמוספרה, אמצעי הגנה משמעותי נגד נשורת גרעינית.

ארה"ב ממשיכה לקדם מהלכים דיפלומטים נגד תוכנית הגרעין האירנית, לצד איומים מישראל לתקוף באירן במידה שהשיחות יכשלו. ברק אמר לכתבים כי ישראל והממשל האמריקאי "מסכימות שעל כל האופציות בנוגע לבלימת תוכנית הגרעין האירני להישאר על השולחן, למרות שאיננו מסכימים בכל הסוגיות". ברק הוסיף כי "חשוב שהאמריקאים יבינו את עמדתנו ואני חושב שהם מבינים אותה טוב בהרבה לאחר הביקור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully