וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהגרים בבלגיה יודעים איך למנף את עצמם

29.7.2008 / 20:36

קבוצת מהגרים לא חוקיים השתלטו על עגורנים בבריסל ושיבשו את העבודה. המהגרים דורשים לקבל מסמכי שהייה חוקיים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מהגרים לא חוקיים בבלגיה החריפו היום (שלישי) את מחאתם והשתלטו על עגורנים בכמה אתרי בניה ברחבי בריסל. כעשרה מהגרים טיפסו על שלושה עגורנים באתר הבניה של קזינו חדש במרכז העיר. שלושה מהגרים נוספים השתלטו על עגורן אחר. לפני חודש, מאה מהגרים פתחו בשביתת רעב בכנסיה ולפני שבועיים קבוצה קטנה של פעילים פתחה בשביתת צמא.

שובתי הרעב קיבלו לבסוף את מבוקשם וקיבלו אשרה להשאר בבלגיה ולעבוד במשך תשעה חודשים. המהגרים שהשתלטו על העגורנים דורשים זכויות דומות. הם חוששים כי חופשת הקיץ הקרבה בפרלמנט והמשבר הפוליטי בבלגיה עלולים להשהות את הדיון בבעיה שלהם.

מימון בנמנסור, נציג של האיגוד להגנה על מהגרים לא חוקיים, רוצה לראות אות כלשהי כי הממשלה מעוניינת לעזור. לדבריו, המהגרים עובדים ותורמים לכלכלה הבלגית ועליהם לקבל יחס הוגן ושווה ולקבל מסמכי שהיה חוקיים.

הנציבות האירופית מעריכה כי ב-27 מדינות האיחוד עובדים כ-8 מיליון מהגרים לא חוקיים. שרי האיחוד נפגשו בשבוע שעבר בבריסל על מנת לדון בחוקים משותפים שיאפשרו העסקה זמנית של מהגרים מיומנים באזור. עם זאת, הם מתכוונים להקשיח את המדיניות נגד מהגרים לא חוקיים ללא כל כישורים מיוחדים המצליחים לחדור למדינות האיחוד. במסגרת מדיניות זו, מדינות האיחוד יוכלו להחזיק מהגרים לא חוקיים עד 18 חודשים במעצר ולאסור את כניסתם המחודשת למשך חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully