וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "על סוריה לבחור בין בידוד לשלום"

פנחס וולף

29.7.2008 / 19:55

ראש הממשלה גילה כי המגעים עם סוריה נמשכים בתמיכת הדרגים הביטחוניים והמדיניים. "במו"מ עם סוריה יש יותר סיכוי מסיכון"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"המשא ומתן בין ישראל לסוריה הוא רציני וענייני ויש בו כדי להביא לשלום בין המדינות. הדבר תלוי כעת בבחירה של מנהיגי סוריה", כך אמר הערב (שלישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט.

"הגענו למשא ומתן בתנאי פתיחה אופטימליים למדינת ישראל. בשלב מסויים סוריה תצטרך להכריע בין הליכה לפתחה של אירן ובידוד בינלאומי לבין שלום, שגשוג כלכלי והצטרפות למשפחת העמים. ישראל ממשיכה בניהול המשא ומתן בתום לב ובמטרה להציב לסוריה אלטרנטיבה אמיתית, שתגרום לה להחליט את ההחלטות הנכונות".

אולמרט הוסיף כי "גם בימים של מציאות בטחונית מורכבת יש צורך לקדם מהלכים מדיניים, ולכן לאחר שנים ארוכות של קפאון מדיני פתחנו במשא ומתן עם שכנינו הפלסטינים ובמשא ומתן העקיף עם הסורים, בעיני זה לא רק אפשרי אלא חיוני. המשא ומתן לשלום הוא יעד מרכזי של הממשלה והמדינה. לצד המאמץ לחיזוק כושר ההרתעה וביסוס בניין הכח, השלום הוא המסלול שיכול להביא לשינוי מהותי במצבה האסטרטגי של מדינת ישראל. אם השגת השלום נוכל לחלק את משאבי המדינה באופן שיחזק את החלקים החלשים בה".

בנאום בטקס סיום של מחזור ל"ה במכללה לביטחון לאומי שנערך הערב ציין אולמרט כי "הסבב הרביעי של המשא ומתן העקיף עם סוריה מתנהל בשעה זו ממש, בחרתי לדבר עליו דווקא במעמד זה משום שלמערכת הביטחון יש תפקיד מהותי, הן בהתנהלות לקראתו והן במהלכו".

"ראשי הביטחון תמכו מלכתחילה במשא ומתן, התגבשה הבנה גם בקרב הדרגים המקצועיים, הבטחוניים והמדיניים ששיחות שלום עם סוריה יש בהם יותר סיכוי מסיכון. מצוייד בתובנות אלו ובאומץ וביושר המקצועי של הדרגים הגבוהים בצבא התחלתי בקידום המשא ומתן העקיף עם סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully