וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תממן נסיעות למשפחות חטופים

חיים אברהם

29.7.2008 / 19:34

הכנסת אישרה בקריאה שלישית הצעת חוק למימון נסיעתן של משפחות חיילים חטופים. ח"כ חסון: "שליחות המשפחות - משימה לאומית"

הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לפיה המדינה תממן את נסיעותיהן של משפחות חיילים חטופים. ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), יוזם הצעת החוק, אמר כי "בחוק זה אנו באים ואומרים, באופן חד משמעי, כי שליחות המשפחות לשחרור יקיריהם הנה משימה לאומית ולא גחמה פרטית. מדינת ישראל מחוייבת לשחרור החטופים, ולכן היא גם מחויבת לתמוך במי שפועל בשליחותה לשם כך".

"אין ספק שמפגש בלתי אמצעי עם משפחות החטופים פותח דלתות אשר שום דיפלומט או פוליטיקאי אינו מסוגל לפתוח", מוסיף חסון. "הסיפור האישי, הדמעות בעיניים והאלבומים המשפחתיים שווים יותר מכל הסברים מלומדים של מדינאים".

קרנית גולדווסר, אשתו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, אמרה לוואלה! חדשות, כי "אם המשפחה צריכה לנסוע לפגוש את מזכ"ל האו"ם או הצלב האדום, המדינה צריכה לממן את זה". עם זאת, מוסיפה גולדווסר ואומרת כי "בהתחלה מימנו את הכל לבד, חלק מהנסיעות אנחנו שילמנו ובחלק עזרו לנו. התוצאה של כל מה שעשינו היא שזו הפעם הראשונה שחיילים חטופים שוחררו כל כך מהר".

בהתאם לאישור הצעת החוק, תוקם ועדה שימנה שר הביטחון, ותכלול בתוכה נציגים מצה"ל. הוועדה תחליט למי לאשר את מימון הנסיעות, ותחת איזו מסגרת. "אסור שפעילות להצלת חיי חיילים תסתמך על היכולות הכלכליות של משפחותיהם", אמר חסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully