וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כואב הלב

ד"ר איל נחמיאס

3.8.2008 / 7:16

ביקור אצל הווטרינר תמיד הופך אותנו לאמהות פולניות. איך נדע כמה כואב לילדים שלנו, ולמה לעזאזל הם לא יכולים להגיד איפה כואב? ד"ר איל נחמיאס הווטרינר של פורינה מנסה להקל

בעלי כלבים וחתולים הבאים לטיפול עם החיה חוזרים שוב ושוב על אותו משפט שמוכיח בדיוק את הקשר הרגשי שבין החיה לאדם: "אני רק לא רוצה שהוא יסבול". הרגש, האמפטיה והדאגה באים פה לידי ביטוי במלוא עוצמתם ומשקפים את החרדה שלנו מפני סבלה של החיה בעיקר בפני שהיא לא מסוגלת לדבר, להתלונן או לבקש עזרה.

איך ניתן להקל על סבלה של החיה במצוקה או בטיפול?

ראשית, צריך להגדיר את מקור הכאב או הסבל. האם מדובר בבעיות פרקים, כאב פנימי או סבל מתוך חולשה ודלדול הכללי. לכל בעיה יש כמובן את הפתרונות שלה. חשוב לדעת שלחלק מהתרופות לטיפול התנהגותי יש אפקט משפר למניעת כאב במיוחד כחולי סרטן ובעיות פרקים. בנוסף, יש גם פתרונות טבעיים כמו דיקור ש פועל בעזרת ויסות מערכת בעצבים ומסלק את הביטוי של הכאב ע"י שינוי פעילות עצבית. הידרותרפיה זה עוד סוג של פתרון פחות קונבנציונלי - עבודה עם הכלב באמבט חם ותנועה להפעלת השרירים יפחיתו מאוד כאבי פרקים ויסייעו לחלק את הצטברות הנוזל במפרק. הנפיחות של קופסית המפרק תרד ואיתה גם הכאב ואי נוחות.

תזונה היא מרכיב חשוב בחייה של כל חיה, וגם בטיפול בכאב יש לה חלק חשוב. קיימים תוספי מזון שונים כמו למשל תוספי גלוקוזמין או מעכבי חימצון. אלו בשילוב מזון איכותי עשיר בחלבון מסיעים להתאוששות מהירה ויעילה. חיה בסבל או כאב צורכת כמות מוגברת של חלבון וערך קלורי. שילוב נכון של פחמימות במזון משפר את ההרגשה הטובה ומגבירה תחושת נוחות.

לא שזה לא ברור מאליו, אבל מתן חום ואהבה, רגש ותשומת לב, ואפילו שימוש הטכניקות כמו רייקי יכולות לעזור מאוד וכלבים וחתולים הראו שיפור ניכר במהלך האשפוז ממושך כשניצלו טכניקות אלו כחלק מהטיפול.

מתי יודעים שהחיה סובלת או במצוקה?

אחת הדרכים היא לבחון את התנהגות החיה וכושר התאבון שלה - האם החתול / כלב אוכלים כרגיל? האם יש צליעה מסויימת? האם החיה מקיאה או משלשלת? האם החיה מתלקקת או מתגרדת בלי הרף? טלטול אוזניים שמתמשך, ריור רב, שפשוף הפנים או איזור אחר בגוף עם כפות הרגלים. כל אלו סימנים למצוקה וכאב. במצבים קיצונים החיה תתנהג בתוקפניות או בחוסר שקט לא נחמדה בתאום וניסיון לשרוט או לנשוך.

בדיקה התנהגותית של החיה לפעמים בסבל וכאב נובעים ממצוקות רגשיות עמוקות של החיה ולא ממוצוקות פיסיות. ניתן לבצע הערכה התנהגותית של מצב החיה על ידי מומחה לכך ומתן פתרונות קוגניטיבים או פתרונות רפואיים. טיפול באילוף ממוקד לבעיה יכול ליצור היפוך מוחלט של המצב והחלמה מהירה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully