וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר חוק המכינות הקדם צבאיות

נעמה טלמור

29.7.2008 / 15:11

לראשונה מאז הקמתן, יעוגן באופן סופי מעמדן של 30 המכינות הקדם צבאיות הפועלות כיום. עלות החוק מוערכת ב-33 מיליון שקלים

הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת חוק המכינות קדם צבאיות שיזמו ח"כ לימור לבנת (ליכוד) וח"כ הרב מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד). על פי החוק, יתמוך תקציב המדינה בכ-30 מכינות קדם צבאיות. העלות המוערכת של החוק, היא כ-33 מיליון שקל, שיתחלקו באופן שווה בין משרד הביטחון למשרד החינוך. הדבר מהווה הישג לשרת החינוך יולי תמיר לאחר שבחודשים האחרונים נאבקה לחלק את התקציב בין המשרדים באופן שוויוני ולא באופן שנעשה עד היום, בו נשא משרד החינוך בנטל.

הסכום אמור להיות מחולק בין כשלושים מכינות בהן מתחנכים כיום כ-1,800 חניכים בכל שנה. החוק אמור לעגן באופן סופי את מעמדן של המכינות הקדם צבאיות ולאפשר להן להתפתח.

ראשי המכינות אמרו כי "מדובר בחקיקה שתמנע התערבות של שר תורן או פקידי האוצר". לדבריהם, תקצוב המכינות הינו תנאי הכרחי לקיום המכינות הקדם צבאיות, על אף שהוא מהווה רק 50 עד 60 אחוזים מתקציבן השוטף.

"החוק הינו הישג עצום לכל אדם שהחברה האזרחית יקרה ללבו", אמר ח"כ מלכיאור. "המכינות מציבות את בוגריהן בחזית העשייה החברתית, בצבא ובפריפריה ואני שמח שהצלחנו היום להבטיח את המשך קיומן. החוק הוא קרן אור בולטת בים של קיצוצים ובשבר העמוק הפוקד את מערכת החינוך".

בשנים האחרונות גדל בהתמדה מספר המכינות הקדם צבאיות ומספר החניכים בהן. כיום פועלות 30 מכינות בישראל, ומחצית מהן אינן מיועדות רק לדתיים לאומיים אלא גם לחניכים חילונים.

נתוני צה"ל גם מראים שבוגרי המכינות הקדם צבאיות משרתים שירות משמעותי בצה"ל. לראייה, שיעור המסיימים את קורסי הקצונה בקרב בוגרי המכינות הקדם צבאיות גבוה פי 2 משיעורם בקרב שאר המתגייסים. כמו כן, שיעור הלוחמים שאינם קצינים מתוך חניכי המכינות עומד על מחצית מבוגרי המכינות הקדם צבאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully