וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון: "סחר בנשים אינה עבודה אלא עבירה"

פנחס וולף

29.7.2008 / 15:16

יו"ר הועדה למאבק בסחר בנשים, קראה למזוז לעתור לבג"ץ נגד בית הדין לעבודה שקבע כי קורבן סחר בנשים זכאית לשכר מינימום

"אשה שנמכרה על ידי סוחרים, כסחורה עוברת לסוחר, אין לפצותה באמצעות תשלום שכר עבודה ושכר מינימום, אלא בתשלום פיצוי משום שהיתה קורבן לסחר", כך אמרה היום (שלישי) יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים, ח"כ זהבה גלאון (מרצ). היא קראה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לעתור לבג"ץ נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה, שקבע כי קורבן סחר בנשים זכאית לשכר מינימום עבור עבודתה, ושהתקיימו יחסי עובד -מעביד בינה לבין הסוחר.

"משפט העבודה, שפורש את חסותו על נפגעת סחר בנשים, שנאלצה לעסוק בזנות, ומכיר באשה כעובדת, נותן לגיטימציה למיסוד הזנות, ואינו עומד בקנה אחד עם מלחמת החורמה שהכריזו הממשלה, הכנסת, ובתי המשפט על תופעת הזנות והסחר בבני אדם", אמרה גלאון. "יש לשלם פיצויים לאשה, משום שהיתה קורבן ולא מן הטעם שיש להחיל עליה יחסי עובד-מעביד".

הוועדה שמעה את עדותה של ויקטוריה מולדובנובה שהגישה לבית הדין לעבודה תביעה נגד הסוחרים. היא סיפרה על הקשיים בגביית כספי הפיצויים מן הסוחרים, על הסכנה לחייה, ועל התחושה שחייה הפכו הפקר. "בית המשפט קבע לי סכומי פיצויים של 240,000 שקל על עוגמת הנפש והסבל שעברתי ו-25,000 שקל שכר מינימום", אמרה. "עד היום לא ראיתי שקל, בית המשפט השאיר אותי באוויר, תסתדרי לבד. גלגלו את הדברים עליי, לאחר ששימשתי כמכונה עבור הסוחרים להפקת רווחים, אני צריכה לחפש אותם. אשה אינה חפץ, יש לי רגשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully