וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בניעלין: "ירו עלינו ממרחק 5 מטר"

ינאי ישראלי

29.7.2008 / 14:24

לטענתם, חייל ירה בפלסטיני כדור גומי ופצע אותו, ו-17 מפגינים נוספים נפצעו. צה"ל: מדובר בהפגנה אלימה, קצין ולוחם נפצעו מאבנים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ישראל פוטרמן, עריכת וידאו: ענת ברק)

שוב עימותים בהפגנות נגד גדר ההפרדה בכפר ניעלין. לטענת המפגינים, אחד החיילים ירה ממרחק של כחמישה מטרים שני כדורים מצופים גומי ברגלו של צעיר פלסטיני, שלא היווה איום ולא זרק אבנים. הצעיר פונה לבית חולים ברמאללה. לטענת המפגינים, לאחר שהתפזרה ההפגנה נכנסו כוחות צה"ל לכפר, כשהם עושים שימוש בירי חי, ופצעו עוד שבעה עשר בני אדם באורח קל. מצה"ל נמסר כי קצין ולוחם מג"ב נפצע באורח קל מזריקות אבנים.

אחד המפגינים סיפר לוואלה! חדשות, כי ההפגנה החלה בשקט וללא יידוי אבנים, והיא נעצרה על ידי הצבא כמה מאות מטרים לפני תוואי הגדר. לדבריו, "הפגנו בשקט מול החיילים בערך חצי שעה, כשהחיילים שמרו על איפוק". הוא הוסיף כי בשלב מסוים, בתגובה לזריקות אבנים בחלק אחר של הכפר, החלו החיילים לירות מטולי גז וכדורים מצופים בגומי גם על המפגינים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "מדובר בהפגנה אלימה והתפרעויות קשות, וכי צה"ל עושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, אך לא ידוע על מקרה של מפגין שנורה ממרחק של חמישה מטרים". עוד נמסר, כי "רק בחצי השנה האחרונה נגרם נזק של חצי מיליון שקל לגדר בגלל ההפגנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully