וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשך ציד המכשפות במשרד המשפטים האמריקאי

גיל קדרון

29.7.2008 / 13:14

דו"ח של המשרד מגלה כי מלבד האפליה השיטתית של מועמדים ועובדים דמוקרטים, עובדת בכירה פוטרה בגלל "חשד להומוסקסואליות"

היקף השחיתות הפוליטית במשרד המשפטים האמריקאי תחת ממשלו של ג'ורג' וו. בוש ממשיך להיחשף, לאחר שפורסם הבוקר (שלישי) דו"ח נוסף של המפקח הכללי של המשרד והמשרד לאחריות מקצועית. בפעולות אלו עברו בכירי המשרד, שסירבו לשתף פעולה עם כותבי הדו"ח, על החוק, "פגעו בהבטחה להעמיד את הצדק מעל לשיקולים פוליטים, וחתרו תחת הערכים של המשרד", כך לפי ג'יימי גורליק מה"וושינגטון פוסט".

גולת הכותרת היא פיטוריה של מרגרט קיארה, שקיבלה פרסים משרדיים על תפקודה כאחראית על נושא הפשיעה נגד אמריקאים אינדיאנים. הדו"ח מגלה כי קיארה פוטרה בעקבות שמועה על רומן שניהלה עם תובעת בכירה, כלומר "חשד להומוסקסואליות".

ליברלים - לא, שמרנים - כן

הממצאים העיקריים של הדו"ח מגלים כי בכירים במשרד סיננו מועמדים לתפקיד תובעים או שופטים על בסיס דעותיהם הפוליטיות, ואם היו ליברלים בנושאי נישואין, הגירה, נשק ודת - נדחו.

החוק האמריקאי אוסר לשאול שאלות בנושאים פוליטים מועמדים לתפקידים במשרדי הממשלה, לרבות במשרד המשפטים. כאשר סירבו המועמדים למלא את השאלות הפוליטיות נאמר להם על ידי אשת הקשר עם הבית הלבן, מוניקה גודלינג, כי נפלה טעות, אולם המשיכה להגיש את אותו טופס שאלות למועמדים הבאים.

בוגרי בתי ספר למשפטים בעלי אוריינטציה שמרנית מובהקת הועדפו על פני אלו שעשו את לימודיהם באוניברסיטאות בכירות כגון הרווארד וייל. אחרים לא קודמו מאותן סיבות, כאשר לעיתים אך הרחיקה גודלינג לכת ועצרה קידומם של עובדים שבני הזוג שלהם היו מזוהים עם המפלגה הדמוקרטית. הממליץ היחידי למועמדים בשמונה שנותיו של בוש היה, לפי הדו"ח, הבית הלבן, שדחף להעביר את המשרד פוליטיזציה קיצונית.

בסוף השנה שעברה התפוצצה פרשת פיטורם של תשעה עורכי דין, ביניהם קיארה, שסירבו לפעול שלא כחוק במטרה לקדם תביעות נגד דמוקרטים, או לחילופין לזנוח תביעות לגיטימיות נגד רפובליקנים. הנשיא ג'ורג' בוש ועוזריו, ושר המשפטים דאז ועורך דינו של בוש בעבר, אלברטו גונזלס, פעלו נמרצות לטייח את הפרשה, ואף טענו בדיונים בקונגרס כי אינם זוכרים מה נאמר בפגישות בהן נפלו ההחלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully