וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול להמונים

ירון שוורץ

29.7.2008 / 13:06

הפורום של לנדמרק מוכר כטיפול פסיכולוגי המוני, שבו המשתתפים משחררים את מה שחבוי בפנים, אבל יש נגדו גם ביקורת - הלקסיקון

לנדמרק - הפורום

וורנר ארהרד, יהודי מפילדלפיה פיתח בשנות ה-70 תרפיה קבוצתית לפיתוח המודעות העצמית. EST קראו לשיטה וכמעט מיליון איש בחרו להתנסות בה. במשך מספר ימים היו יושבים המשתתפים בקבוצות של יותר מ-100 איש וסופגים עלבונות, השפלות והתאכזרויות מהמנחים, כחלק מטכניקת העצמה. אבל בשנת 1991 החליט ארהרד לסגור את העסק ולמכור את הרעיון לצוות העובדים שלו. אלו עדכנו את התכנים בהתאם לרוח הזמן, ויתרו על האלימות ויצרו תאגיד מסחרי בשם "התאגיד החינוכי של לנדמרק". סדנת הדגל של לנדמרק היא כאמור הפורום.

המשתתפים בסדנה מקבלים בעיקר את ההזדמנות לשתף ולהשתתף בהקשבה לקשיים שכל אחד חווה בחיי היומיום. החשיפה, האפשרות לשחרר מה שחבוי בגרון ובבטן, מביאה רבים מהם לטעון, כי הסדנה הביאה לפריצת דרך מהותית בחייהם.

המתנגדים לפורום משווים את התאגיד לקואופרטיב נוסח מקדונלדס, שמוכר אופוריה זמנית עבור הצרכנים. בנוסף, הם יוצאים כנגד שיטת השיווק הפורומיסטית שמבטיחה למשתתפים הצלחה בדרכי הפורום, בתנאי שיצליחו לצרף אנשים אחרים לסדנאות הבאות. אנשי הפורום לא נשארים חייבים ומציינים בכל הזדמנות, כי אלו העסוקים בביקורת, יישארו לשבת על הגדר, בעוד משתתפי הפורום המוותרים על הביקורת, יזכו בוודאות לשינוי אותו חיפשו בחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully