וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצים: "עושים לפלסטינים 'נומרוס קלאוזוס'"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.7.2008 / 12:58

5 פרופסורים מבקשים להצטרף לעתירה נגד תנאי כניסת סטודנטים פלסטינים ללימודים בישראל: "שלא יתערבו בשיקולינו"

חמישה פרופסורים ישראליים פנו (שלישי) לבג"ץ בבקשה להצטרף לעתירה נגד ההגבלות שהוטלו על כניסתם של סטודנטים פלסטינים לישראל ללימודים במוסדות ההשכלה הגבוהה. הבקשה הוגשה במסגרת תגובתה של עמותת "גישה" לקריטריונים שמאלצים ראשי חוגים לנמק ולהסביר למערכת הביטחון מהם שיקולי הקבלה האקדמיים שלהם.

פרופ' צבי מזא"ה מאוניברסיטת תל אביב, הביע בתצהירו זעזוע מההחלטה להגביל את מספרם של הסטודנטים הפלסטינים בארץ. "העם היהודי סבל שנים ארוכות מהגבלת החופש האקדמי כלפי היהודים באירופה, שהתבטא במושג הידוע לשמצה 'נומרוס קלאוזוס'", כתב.

פרופ' אהוד דה שליט, ראש המכון למתמטיקה באוניברסיטה העברית, כתב: "מובן כי זכותה של המדינה למנוע כניסתו של כל אדם, פלסטיני או אחר, המהווה סכנה. אך הדבר אינו מקנה לה את הזכות להתערב בשיקולי האוניברסיטה ביחס לקבלת תלמידים. מרגע שתלמיד התקבל ללימודים, דינו – בכל הנוגע לשיקולים אקדמיים – כדין כל תלמיד אחר, בין אם הוא מגיע מסין, מצרפת או מהגדה המערבית".

פרופ' משה רון מהחוג לספרות כללית באוניברסיטה העברית כתב כי "במידה ותנאי הסף הללו יוותרו על כנם, הדבר יסייע למצדדים בחרם אקדמי על ישראל ויביא לפגיעה קשה במעמדה האקדמי של ישראל בעולם, ובמיוחד באירופה".

מכתב זה מצטרף למכתב חריף ששלחו לפני כחודשיים רקטורים ודיקנים לשר הביטחון, ובו כתבו כי הם מצפים ממערכת הביטחון לשמור על מסורת של חופש אקדמי "ולעסוק רק במה שבתחום סמכותה והוא בדיקות ביטחוניות בלבד".

באוקטובר 2006 ביטל משרד הביטחון בהנחיית בג"ץ את האיסור הגורף על כניסת סטודנטים פלסטינים לישראל, אולם קבע תנאי סף מגבילים. נקבעה מכסה של 70 סטודנטים פלסטינים בשנה שיוכלו ללמוד בישראל והוחלט כי המוסדות האקדמיים בישראל יפנו לצבא במכתב שיפרט את הטעמים שבגינם מבקש המוסד לקבל את הסטודנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully