וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן הבטיחה לאבטח את גבול אפגניסטן

גיל קדרון

29.7.2008 / 11:33

ראש הממשלה הבטיח להגביר את מאמציו לעצור את המליציות, אולם בצבא ארה"ב חשדנים: "אין להם המוטיבציה הנחוצה"

במהלך ביקורו הראשון מזה חמישה חודשים, של ראש ממשלת פקיסטן יוסף רזה גילאני בארה"ב, השיג ג'ורג' בוש הסכמה בנושא קריטי לפנטגון - הצבא הפקיסטני יזיז יחידה מרכזית לאזור השבטים בגבולה המערבי עם אפגניסטן. כך מדווח היום (שלישי) ה"לוס אנג'לס טיימס".

מאזור זה, שנשלט בידי מליציות פונדמנטליסטיות של אל קאעדה ואנשי טליבן, יוצאות התקפות רבות אל תוך שטח אפגניסטן, שם גאתה האלימות בחודשים האחרונים לרמות הגבוהות ביותר מאז הפלישה האמריקאית לאפגניסטן ב-2001.

ההחלטה תחזק את יחידת הגבול הפקיסטנית, שזה זמן אינה יכולה ואינה מנסה למנוע מחמושים לעבור לשכנה ממערב. ארה"ב מימנה בשנים האחרונות, מאז ה-11 בספטמבר, את צבא פקיסטן בנשקים חדישים, ושינוי העמדה של גילאני עשוי לסייע בייצוב האזור, למרות שגורמים בטחוניים אמריקאים נותרו סקפטיים.

פגיעה בשרירי המוטיבציה

בכתבה נרחבת שפורסמה ב"לוס אנג'לס טיימס" ביום ראשון נכתב כי בעשרות ראיונות שקיימו עם "גורמים בכירים בביטחון הלאומי של ארה"ב, וגורמים במודיעין ובצבא" עולה מציאות מדכדכת בקמפיין האמריקאי בפקיסטן, שהובילה לתסכול בקרב כל סוכני ה-CIA ששירתו ועודם משרתים במדינה. למרות הערכות המודיעין המעורפלות, רבים מאמינים כי אוסמה בן לאדן מסתתר בשנים האחרונות באזורים ההרריים במערב פקיסטן, שם אין לחיילי ארה"ב דריסת רגל.

"אני סבור כי הם כנים ברצונם לטפל במה שסימנו כבעיה", אמר קצין צבא בכיר ל"טיימס". "אולם אינני בטוח שהם מבינים את מהות הבעיה ואת המוטיבציה שתידרש כדי לפתור אותה. הם נענו לבקשתנו, אולם לא בדרך שתיצור פתרון ארוך טווח".

מאז הפסידה מפלגתו של נשיא פקיסטן פרבז מושרף בבחירות שהתקיימו בפברואר הפכו היחסים בינה לבין ארה"ב למתוחים. עלייתו של גילאנו לשלטון הגיעה על רקע שורה ארוכה של פיגועים בערי פקיסטן, וחוסר הפופולריות של מלחמתו של מושרף במליציות הפונדמנטליסטיות במערב המדינה. מאז איימה ארה"ב לפעול באופן חד צדדי בשטח פקיסטן, איום שנענה באיום מצד הפקיסטנים להגיב בכוח הזרוע.

כדי להציג כלפי חוץ חזית אחידה הקפיד בוש לכנות את גילאני "בעל ברית", ושיבח את "מחויבותו החזקה" לשמירה על הגבול. השניים אף דנו בטיל אמריקאי שנורה מאפגניסטן לכפר ששוכן על גבול, במתקפה בה נהרג אבו חבאב אל-מסרי, מומחה נשקים כימים וביולוגים של אל קאעדה, שעל ראשו עמד פרס בשווי 5 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully