וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "הרצח בבת ים - פיגוע פלילי"

נעמה טלמור

29.7.2008 / 10:47

השר לביטחון פנים ביקר בחוף בו נהרגה אמש מרגריטה לאוטין בניסיון חיסול של העולם התחתון. "המשטרה נכנסה לתהליך מואץ במלחמה בפשיעה"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

השר לביטחון פנים אבי דיכטר ביקר היום (שלישי) בחוף טובגו בבת ים, שם נהרגה אתמול מרגריטה לאוטין בניסיון חיסול של העולם התחתון. דיכטר קיבל סקירה ממפקד המחוז ניצב אילן פרנקו ואמר: "אי אפשר להגדיר את מה שקרה כאן אתמול זולת הביטוי פיגוע פלילי".לדברי דיכטר, "עבריין נקלה פתח באש בחוף שיש בו מתרחצים, תוך ידיעה שהוא עלול לפגוע בחפים מפשע - כך נהרגה מרגריטה, שבאה לבלות בחוף עם משפחתה".

דיכטר הוסיף כי משטרת ישראל נכנסה למהלך מואץ בכל הנוגע למחלמה בפשיעה. "העובדה שאנשי משטרה היו כאן ותפסו את החשוד ברצח דקות לאחר המקרה, היא לחלוטין אינה מקרית", אמר. "זה לא מהלך שמסתיים ביום אחד. הוא קשה וייקח אולי שנים, אך בסוף הלחימה תישא פירות".

בתשובה לטענה כי התחושה בציבור היא שהמשטרה לא מצליחה להילחם בפשע, אמר דיכטר: "אני לא יודע להילחם בתחושה אלא בעובדות. לצערנו, היקפי הפשיעה מחייבים היום יותר השקעה. תחושת הציבור היא מרכיב משמעותי, אך אי אפשר להסתמך רק על זה. אני חייב לראות גם את הנתונים שהמשטרה מספקת ובעיקר לדעת אילו כלים המשטרה מבקשת. אני יכול להגיד שהמשטרה עוברת תהליך דרמטי". דיכטר הדגיש כי השוטרים מסכנים את חייהם יום-יום למען האזרחים ושיבח את רמת הביצוע של המשטרה והיאחב"ל.

ניצב משנה רוני ליטמן, מפקד היאחב"ל, סיפר כי היתה בחוף פעילות מבצעית סמויה לתחומים שיאחב"ל עוסקת בהם. "הפעילות היתה שגרתית. במהלך הפעילות קרה האירוע, שהיה בלתי צפוי. אנחנו עוד לא יודעים נגד מי כוון הירי. אנו לא יכולים להיות בכל עת ובכל מקום ולמנוע כל אירוע פלילי. אנו מתמודדים כמיטב יכולתינו.

ניצב אילן פרנקו אמר כי "ביצענו הערכת מצב ואנו מוסיפים כוחות נוספים לשטח, בדגש על מרכזי הבילוי. מדובר על מאות שוטרים שנטה אותם לצרכים אלו". פרנקו קרא לציבור להמשיך ולפקוד את אתרי הבילוי. "תחושת הביטחון של האזרחים היא בראש מעייננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully