וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך עיריית ירושלים מוחקת בניין במזרח העיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.7.2008 / 10:42

התושבים טענו כי הבניין היה על סף השגת היתר. "עם מעט רצון טוב, העירייה הייתה יכולה להמתין". תיעוד מצולם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

דחפורי עיריית ירושלים הרסו אמש (שני) בניין ללא היתר בנייה בן ארבע קומות בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים. במשך כל היום ניסו תושבי השכונה למנוע את הרס הבית ואף התעמתו עם השוטרים. בשעות הערב הוכנסו חומרי נפץ והבית פוצץ ונהרס עד היסוד.

קרוב משפחה של בעל הבניין גילה לוואלה! חדשות כי המשפחה המתגוררת בבניין הייתה על סף השגת היתר חדש. "כשההיתר בוטל, המשפחה המתגוררת בבניין החלה לעבוד בצורה קדחתנית לקבלת היתר חדש והוא היה בהישג יד", אישר אתמול לוואלה! חדשות רכז שטח בוועד הישראלי למניעת הריסת בתים, מאיר מרגלית.

"עם מעט רצון טוב, העירייה הייתה יכולה להמתין עד שהבית יקבל את ההיתר, אלא שהפיקוח העירוני סימן את הבית הזה כמטרה והפקחים נפגעו מאוד מהפרובוקציה של בעל הבית. הם אמרו שהם לא יאפשרו לבית לעמוד על תלו ולכן הם החליטו להרוס אותו".

מעיירית ירושלים נמסר בתגובה: "מדיניות האכיפה של עיריית ירושלים הינה שוויונית באופן מלא בין מזרח ומערב העיר. העירייה פועלת בהתאם לחוק ובהתאם לפסיקות בתי המשפט. מדובר בעבירת בניה מהבוטות ביותר שבוצעו בירושלים. כ-1,000 מ"ר נבנו ללא היתר מתוך סך הכל 1,400 מ"ר בנוי. צו ההריסה ניתן כנגד ארבע הקומות שמעל קומת המסד.

"חשוב להדגיש כי הבנייה נעשתה תוך הפרה מתמשכת של צו הפסקת עבודה ושל החלטות בית המשפט עליהם חתמו גם בעלי המבנה, שהתחייבו לא להמשיך בבנייה. בעל הבית אף אכלס את המבנה בדיירים בניגוד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully