וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע שולח רוצחי השר רחבעם זאבי

נתיב נחמני

29.7.2008 / 10:38

מג'די רחימה רימאווי שלח שני מחבלים להתנקש בחייו של השר במלון "היאט" בירושלים ב-2001. היה אחראי לשורה ארוכה של פיגועים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום את מג'די רחימה רימאווי, שהואשם בשליחת רוצחיו של השר רחבעם זאבי. רימאווי היה אחראי לשורה של פיגועים נוספים בשטח ישראל. רימאווי גייס מחבלים לארגון "החזית העממית" ושלח אותם להפעיל מכוניות תופת, לבצע פיגועי ירי ולהתנקש בחייו של השר זאבי ב-17.10.01. טרם כניסתו להקראת הכרעת דינו בבית המשפט, אמר רימאווי כי הוא אינו מצטער על מעשיו, "על מה יש לי להצטער?", אמר.

לפני כחצי שנה נגזר דינו של באסל אסמאר, שנשלח יחד עם חמדי קורעאן לרצוח את השר בעת ששהה במלון "האייט" בירושלים. בית המשפט גזר עליו מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. אסמאר הורשע עוד בהנחת מטען חבלה, כחודש לפני הרצח, בגבעה הצרפתית בירושלים ובהפעלת מכוניות תופת ומטענים נוספים. עשרות בני אדם נפגעו בפיגועים שביצע.

חודשיים לפני מתן גזר דינו של באסל, ניתן גזר דינו של שותפו חמדי קורעאן, שנידון ל-125 שנות מאסר בפועל. "רצח של שר אינו רק רצח של אדם, אלא גם פגיעה בסמל של המדינה ופגיעה בריבונותה", כתבו השופטים בגזר דינו. עונשו הורכב ממאסר עולם שנגזר עליו בגין הרצח ועוד 100 שנות מאסר על יתר פיגועי הטרור שהוציא אל הפועל.

הוא הורשע בחברות בארגון טרור, פעילות טרור וחמישה נסיונות רצח, ביניהם ניסיונות לפיגוע ירי, הנחת מטענים במכוניות והנחת מכוניות ממולכדות. קורעאן הודה בכל העבירות המיוחסות לו, אך לאורך משפטו לא הביע כל חרטה על מעשיו.

קורעאן, יחד עם יתר חברי החוליה מטעם החזית העצממית, טענו כי לבית המשפט הישראלי אין סמכות לשפוט אותם, מכיוון הם תושבי הרשות הפלסטינית והרצח בוצע במזרח ירושלים, הנחשבת לשטח כבוש.

השופטים, אב בית הדין משה רביד, אורית אפאל-גבאי ואהרן פרקש, לא קיבלו את הטיעון וקבעו, כי על פי חוקי המדינה מקום הרצח נחשב לחלק משטחה של ישראל, ועל פי הסכמי אוסלו לישראל סמכות שיפוט בלעדית על עבירות שנעשו על ידי פלסטינים בשטח ישראל נגד ישראלים. "מן הראוי להשית על הנאשם בגין כל מעשה שכזה עשרות רבות של שנים לריצוי בפועל, על מנת לתת ביטוי של שאט-נפש וסלידה מאופיים האכזרי של המעשים", אמרו אז השופטים וגזרו את דינם של הרוצחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully