וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי ש"ס נמנעו, אולמרט שרד

פנחס וולף

28.7.2008 / 19:31

8 הצבעות אי אמון בממשלה הוגשו היום לכנסת. אולם אף אחת מהן לא התקבלה. סיעת ש"ס שאיימה להצביע נגד הממשלה, נמנעה

שמונה הצבעות אי אמון נגד הממשלה הוגשו היום (שני) בכנסת. אולם אף אחת מהן לא התקבלה. כל סיעות האופוזיציה הגישו הצעות אי אמון: הליכוד, ישראל ביתנו, איחוד לאומי-מפד"ל, מרצ, רעם תעל וצדק לזקן. סיעת ש"ס שאיימה קודם להצבעות כי תצביע אי אמון בממשלה, החליטה לבסוף להימנע בהצבעות.

גורמים מש"ס מסרו לוואלה! חדשות כי הסיבה לאופן הצבעת חברי הסיעה הייתה חוסר בהירות בנוגע לעתיד הצעת חוק המציעה לאפשר חלוקת רכוש לפני הגירושים, שלטענת הגורמים בש"ס מעניקה לגיטימציה לחיים בפירוד ללא גט. הצעת החוק, ככל הנראה, תוסר מסדר היום, אולם חברי הסיעה ביקשו לבחון את העניין ולכן נמנעו.

הרוב הזעום שנדרש לדחיית ההצעות מצביע על חולשת הקואליציה ועל חולשתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. הצעת אי האמון של ישראל ביתנו בנוגע למצב הנכים בישראל לא התקבלה כש-45 ח"כים הצביעו בעד ו-50 ח"כים הצביעו נגד. הצעת אי האמון של האיחוד הלאומי מפד"ל לא עברה. 41 הצביעו בעדה ו-44 הצביעו נגד. ההצבעה של סיעת מרצ לא עברה אף היא. 42 הצביעו בעדה מול 47 שהצביעו נגדה.

מוקדם יותר הזהיר אולמרט בישיבת סיעת קדימה לבל יצביעו ח"כים ושרים מהקואליציה נגד הממשלה. לדבריו, "שר שיצביע שלא כמו עמדת הממשלה לא יהיה יותר שר. אם כל החוקים התקציביים יעברו בניגוד לעמדת הממשלה, יכול להיות שעוד כמה ימים תסיים הכנסת לעבוד עם הממשלה והדבר יקשה על הממשלה להמשיך לפעול במושב הבא".

בתוך כך, לאחר הצבעות אי האמון, אישרה הכנסת הצעת חוק סחר חופשי באילת בקריאה ראשונה ברוב של 77 חברי כנסת. הצעת החוק של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), גדעון סער (ליכוד) ואמנון כהן (ש"ס) מציעה להשיב את הטבת המס שניתנה לתושבי אילת ובוטלה, כך שתושבי אילת וחבל איילות יהיו זכאים לזיכוי בסך 10 אחוזים ממס ההכנסה.

ח"כ אילטוב אמר כי "הגיע הזמן להחזיר לאילת את מה שמגיע לה, ולתמוך בעיר התיירות הדרומית. זהו צעד אסטרטגי חשוב, לא רק לפיתוח העיר, אלא לפיתוח הכלכלי של הדרום כולו, שיעודד תעסוקה ותיירות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully