וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין משבר מים, יש משבר פוליטי

דני ליבר

28.7.2008 / 18:06

פרופ' ארנון סופר תולה את משבר המים בהתנהלות של הדרג הפוליטי. "כבר לפני 6 שנים כולם ידעו שאנו עומדים בפני משבר"

"לפני כחודש וחצי אמרתי שיש להודיע לראש הממשלה אהוד אולמרט ולאנשי האוצר שאם עוד חצי שנה לא יהיה מתקני התפלה, הם יועמדו לדין על פשעים נגד עמם", כך אמר היום (שני) לוואלה! חדשות פרופ' ארנון סופר, גיאוגרף מאוניברסיטת חיפה, בתגובה על החלטת הכנסת להקים ועדת חקירה למשבר המים בישראל.

פרופ' סופר הוסיף כי "אם היו מתקני התפלה, הם היו מותירים 50 מיליון קוב לנחלים שגם ככה גוססים וניתן אף היה להציל את ים המלח". לדבריו, "למעשה אין משבר מים, יש משבר פוליטי של קבלת החלטות וזה נוגע לכל תחומי החיים במדינה. כבר ב-2002 אושר לנציב המים לבנות מתקני הטפלה שייצרו 300-400 מיליון קוב לאורך החופים, אך כלום לא נעשה".

פרופ' סופר הזהיר ממשבר מים חמור יותר. לדבריו, "ב-2004 כתבתי מאמר בשם "מים גיאופוליטיים" וטענתי שבקרוב מדינות נוספות כגון ידרן והרשות הפלסטינית יאלצו להשתמש במים הזורמים לישראל כמו מנחל החצבני, ומאקוויפר ההר". לדבריו, "ברגע זה הגענו למצב של משבר, אבל מולנו יש מאגר מים אדיר - הים התיכון ואנו לא מנצלים אותו. עברו הימים שלא היו לנו אמצעים חלופיים".

"איפה החזון והמעוף?"

פרופ' ארנון גם מתח ביקורת על הטיפול האיטי במשבר המים. "כבר לפני שש שנים היה ברור לנציב המים, שהביקוש גובר בשל הגידול באוכלוסיה הן שלנו והן של המדינות השכנות לנו והיה ברור שתתייבש הארץ. יש פה תרבות מטורפת ופושעת שמחכים תמיד לרגע האחרון. איפה החזון והמעוף?"

סופר הוסיף, כי "הכנרת הגיעה לקו האדום התחתון השני ואנו משחקים בעתידה". לדבריו, "הכנרת היא המקרה היחידי בעולם של מים מתוקים במינוס 200 מטר ולכן היא בסכנת המלחה גדולה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully