וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אני מעדיף את פרידמן על ברק"

פנחס וולף

28.7.2008 / 16:23

אולמרט הזהיר כי "שר שיצביע שלא כמו עמדת הממשלה לא יהיה שר". על המו"מ עם סוריה: "גורמים לא רשמיים יצרו קשר עם הסורים"

ראש הממשלה אהוד אולמרט שלח היום (שני) איום לחברי כנסת ושרים החברים בקדימה, שהפרו את המשמעת הקואליציונית, והצביעו בניגוד לעמדת הממשלה. לדבריו, "אם כל החוקים התקציביים יעברו בניגוד לעמדת הממשלה, יכול להיות שעוד כמה ימים תסיים הכנסת לעבוד עם הממשלה והדבר יקשה על הממשלה להמשיך לפעול במושב הבא". עוד אמר אולמרט, כי "שר שיצביע שלא כמו עמדת הממשלה לא יהיה יותר שר". מוקדם יותר, אולמרט גם התייחס למגעים עם סוריה ואמר כי "שמעתי על גורמים בישראל שרוצים ליצור מגע בלתי רשמי עם הסורים ואני מקווה שזה לא ייעשה כך".


אולמרט סיכם את הישיבה כשביקר במרומז את שר הביטחון אהוד ברק. "יש פה מישהו שמהמדרגות העליונות של תחתית הסולם בו הוא נמצא, מנסה להכתיב לנו דברים וחלקית אף הצליח. הוא מתבלבל וצריך להעמידו במקומו". לדבריו, "איני יודע מי יהיה ראש תנועת קדימה אבל אני ראש הממשלה ואם אצטרך לבחור בין אהוד ברק לפרופסור דניאל פרידמן, אבחר בפרידמן".

אולמרט המשיך בביקורתו על ברק ואמר: "אני ראש המפלגה אם מישהו חושב שייאלץ אותנו לפטר מישהו כדי לעשות איתו קואליציה הוא טועה". לדבריו, "אנחנו מכבדים את השותפות עם מפלגת העבודה, אבל לא בטוח שהם מתנהגים כמו שותף ראוי ומכבדים את האחריות הנגזרת מכך. אני מציע שלא יפחידו את קדימה, אנו המפלגה הגדולה ביותר וגם נהיה המפלגה הגדולה ביותר ונדע להתמודד עם כל מי שיעמוד מולנו".

"יש ניגוד עניינים בתפקיד היועמ"ש"

השר חיים רמון תמך אף הוא בישיבת הסיעה בהצעת החוק של פרידמן לפצל את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה. "יש ניגוד עניינים מובנה בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה כפי שהוא היום. שר צריך להחליט על עמדתו לפי המלצת היועץ המשפטי לממשלה כשאותו יועץ המשפטי יכול בפוטנציה להחליט להעמיד אותו לדין. התפקיד הזה הוא לא אנושי. דעתו של אדם שמכהן בתפקיד הזה יכולה להשתבש מרוב כוח. יש עוצמה וניגוד עניינים מובנה בתפקיד הזה המנוגד לכל ההשקפות כולל של בית המשפט העליון על ריכוזיות ועוצמה בידי אדם אחד".

"אין כמעט איש באקדמיה שמתנגד להצעה הזו פרט לקבוצת יועצים משפטיים לשעבר שהפכו לשופטים בעליון. בית המשפט העליון היה הראשון שצריך לתמוך בהצעה הזו לטובת שלטון החוק התקין. הטענה היחידה של המתנגדים היא שהעיתוי לא מתאים. תמיד אומרים שהעיתוי לא מתאים. אין עיתוי טוב יותר מעכשיו משום שהיועץ המשפטי לממשלה מסיים עוד שנה וחצי את תפקידו וצריך להחליט על זה לפני שממנים את היועץ הבא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully