וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 17 בני אדם נהרגו בפיגוע באיסטנבול

27.7.2008 / 22:36

שני פיצוצים, הראשון בחנות והשני בפח אשפה, הרעידו אזור מסחר וקניות בפרבר של איסטנבול. משרד החוץ: לא ידוע על נפגעים ישראלים


17 בני אדם נהרגו וכ-154 נפצעו בשני פיצוצים שאירעו הערב (ראשון) באזור מסחר וקניות בפרבר של איסטנבול. מדובר בפיגוע הקשה ביותר נגד מטרות אזרחיות בטורקיה בחמש השנים האחרונות. מרבית הנפגעים נפגעו מהפיצוץ השני, לאחר שהפיצוץ הראשון אירע בחנות קטנה, והבריח אותם לרחוב. הפצצה השנייה הוטמנה בפח אשפה. ממשרד החוץ נמסר הערב כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו בפיגוע הכפול.

מושל איסטנבול כינה את האירוע פיגוע טרור. העיתון הטורקי "זמן" דיווח באתר האינטרנט שלו כי שלושה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בפיצוצים באיסטנבול. המשטרה בודקת את מצלמות האבטחה באזור.

"עשרות אנשים היו פזורים מסביב. איברים עפו באוויר", סיפר עד ראייה."שמעתי את הפיצוץ ורצתי החוצה. אנשים רצו בכיוון ההפוך כדי להימלט. כשהתקרבתי ראיתי ענן שחור ענק עולה מהרחוב. ראיתי בערך עשר גופות על הקרקע", אמר בעל בית קפה סמוך למקום. תושבים באזור גונגורן, בו אירע הפיגוע, תלו את הדגל הטורקי מחוץ לחלונם לאחר הפיצוצים.

"אני מגנה את אלו שביצעו את ההתקפה. היא מעיד על האכזריות הבלתי אנושית של הטרור והאלימות שאינה מבדילה בין נשים לגברים, צעירים וזקנים", אמר נשיא טורקיה עבדאללה גול.

היסטוריה של אלימות


בחודש שעבר נהרגו שישה בני אדם בפיגוע ירי ליד הקונסוליה האמריקאית בעיר. קבוצת חמושים הגיעה ברכב לאזור הקונסוליה, שלושה מהם קפצו מתוך הרכב לעבר שוטרים שאיישו עמדת בידוק ביטחוני שלידה. השוטרים הגיבו בירי, ובחילופי האש נהרגו שלושה חמושים ושלושה שוטרים. אחד השוטרים נהרג במקום, ואילו השניים הנוספים מתו מפציעהם בדרכם לבית החולים.

בעבר אירעו מספר פיגועים בטורקיה, שבוצעו על ידי קבוצות מורדים כורדים וקיצונים איסלמיים. הפיגועים הקשים ביותר אירעו בנובמבר 2003, אז נהרגו 62 אנשים בפיצוץ מטענים שהוטמנו בשני בתי כנסת, בבנק וסמוך לקונסוליה הבריטית. לפני כשנה וחצי פתח גבר חמוש באש מול הקונסוליה האיטלקית באיסטנבול במחאה על ביקורו הצפוי של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 במדינה. אז הצליחה המשטרה להשתלט על היורה, והאירוע הסתיים ללא נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully