וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דחפורי עיריית י-ם - כמו הטרקטורים בפיגוע"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.7.2008 / 15:36

לדברי תושבי מזרח ירושלים, 60 בתים נהרסו במזרח העיר על ידי פקחי העירייה בשל חריגות בניה. ח"כ א-סאנע: "הדחפורים של צה"ל הרסו את חייהן של 28 משפחות"

כוחות גדולים של משטרה פוצצו הערב (שני) בניין בן ארבע קומות בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים. הריסת הבניין נעשתה באמצעות חומרי נפץ בשל גודלו. לטענת התושבים שגרים במקום, מלבד חלק קטן בבניין, ניתנו להם כל אישורי הבנייה הנדרשים. מנגד, בעיריית ירושלים דחו את הטענה והבהירו כי היתר הבנייה של הבניין בוטל. קרוב משפחה של בעל הבניין גילה לוואלה! חדשות כי המשפחה המתגוררת בבניין הייתה על סף השגת היתר חדש.

קרוב משפחתו של בעל הבית, מאג'ד אבו עיישה, סיפר לוואלה! חדשות כי לפנות בוקר הגיעו כוחות רבים של משטרה וצרו על הבניין, שבו מתגוררים כ-70 בני אדם. בעימות שפרץ במקום נפצעו מספר תושבים ונשברו חלונות של מכוניות שחנו במקום.

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) תקף גם הוא את הריסת הבית בבית חנינא. "הדחפורים של צה"ל ולופוליאנסקי שהרסו את חייהן של 28 משפחות ערביות והשאירו אותן בלי קורת גג, אינם טובים מהטרקטורים של הפלסטינים שקיפחו חייהם של ישראלים בשני הפיגועים האחרונים".

"כשההיתר בוטל, המשפחה המתגוררת בבניין החלה לעבוד בצורה קדחתנית לקבלת היתר חדש והוא היה בהישג יד", אישר לוואלה! חדשות רכז שטח בוועד הישראלי למניעת הריסת בתים, מאיר מרגלית. "המשפחה הייתה במרחק של שלושה עד ארבעה חודשים מקבלת היתר. עם מעט רצון טוב, העירייה הייתה יכולה להמתין עד שהבית יקבל את ההיתר, אלא שהפיקוח העירוני סימן את הבית הזה כמטרה והפקחים נפגעו מאוד מהפרובוקציה של בעל הבית. הם אמרו שהם לא יאפשרו לבית לעמוד על תלו ולכן הם החליטו להרוס אותו".

"העירייה לא מאפשרת לבנות כחוק"

לדברי מרגלית, זהו הבית השישים שנהרס במזרח ירושלים בשנת 2008. רוב הבתים נהרסו על ידי העירייה, אך גם על ידי משרד הפנים. "התופעה מגונה תמיד, אבל בהתחשב במתח ששורר במזרח ירושלים בימים אלו, הדבר חמור פי כמה. יש קשר בין הפיגועים שהיו במזרח ירושלים לבין הזעם ששורר במזרח העיר, בין השאר בגלל ההריסות הללו. האנשים שהורסים את הבתים הללו לא יוכלו לומר שידיהם נקיות מהדם הזה".

"יש בעיה של בניה בלתי חוקית בירושלים משום שהעירייה מונעת מהאנשים לבנות כחוק", ממשיך מרגלית. "אני מציע לשבת, לתכנן את מזרח ירושלים כמו שצריך, להלבין את הבנייה הבלתי חוקית למעט מקרים חריגים, ובמקביל לתכנן את מזרח העיר כדי להסיר מכשולים ולאפשר לאנשים לבנות כחוק".

מנכ"ל עמותת "עיר עמים" יהודית אופנהיימר הגיבה להריסה ואמרה כי "מצד אחד הבנייה הישראלית במזרח העיר נמשכת במלוא המרץ ומהצד השני הממשלה והעירייה מערימות קשיים אין-סופיים בפני תושבי מזרח העיר שמבקשים לבנות ברישיון". לטענתה, "המדיניות הזו משמשת זרז לתופעת הבנייה הבלתי חוקית".

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה גם הוא את הריסת הבית. בהודעה שפרסם דוברו, נביל אבו רודיינה, נמסר כי "פעולות ההריסה וההתנחלויות במזרח ירושלים הורסות את תהליך השלום ופוגעות בהחלטות ועידת אנאפוליס ומפת הדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully