וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המים: תוקם ועדת חקירה ממלכתית

פנחס וולף

28.7.2008 / 13:30

הוועדה צפויה לחקור את התנהלות משרד התשתיות לאורך השנים, ואת יחס משרד האוצר למשבר. השר בן אליעזר: "הוועדה תקבע מי אשם"

הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ זבולון אורלב ובהשתתפות מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס החליטה היום (שני) להקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת משבר משק המים בישראל. שר התשתיות בנימין בן אליעזר, שתמך בהקמת הוועדה, אמר במהלך הדיון בוועדה כי "כפי שכולכם כבר יודעים אנו בעיצומו של משבר מים שלא ידענו כדוגמתו. חורף 2007-8 עד כה שחון באופן קיצוני וממוצע הגשמים עומד על כ-65 אחוז מהממוצע הרב שנתי".

בן אליעזר הדגיש כי הוא תומך בהקמת הוועדה "אני עומד על כך שתקום ועדה, ותסביר לציבור מה קומץ פקידי אוצר, מוכשרים אמנם, יכולים לעולל למדינה שלמה. אני עומד על כך שהוועדה תקום ותחקור קודם כל את התנהלות משרד התשתיות לאורך השנים, ובכלל זאת את פעילותי בשנים האחרונות כשר. אני רוצה שהוועדה תקבע חד משמעית מי אשם ולמה, שכן הפקידים משתנים אבל הקונספציה נשארת – תמיד לראות הכל דרך החור שבגרוש ודרך שנת התקציב". ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר בוועדה כי סמכויות ועדת החקירה וגבולותיה יתואמו עם שר התשתיות הלאומיות ואנשי משרדו.

"המצב החמור ביותר זה 80 שנה"

לפני כשבועיים, תחת הכותרת "ישראל עוברת מאדום לשחור", כינס מנכ"ל רשות המים, פרופ' אורי שני, מסיבת עיתונאים בה דיווח על פרטי תוכנית החירום להתמודדות עם המשבר החריף במשק המים בישראל. שני אמר כי שלושת מקורות המים האסטרטגים של ישראל, הכנרת, אקוויפר ההר ואקוויפר החוף, ריקים וצפויים להגיע לקווים השחורים - מושג חדש שהוטבע במסע הפרסום, לקראת סוף הקיץ.

עוד הכריז שני, כי "מצב המים בישראל הוא החמור ביותר שידעה המדינה ב-80 השנים האחרונות, מאז 1932, כשהתחילו למדוד את מפלס הכנרת". שני קרא להתחיל לגבש תוכנית חירום. "יש לעשות שינוי תודעתי לאומי, משהו השתנה במימד הגלובלי, ישראל נכנסת לקו השחור והמצב קשה מאוד".

יו"ר פורום תאגידי המים ומנכ"ל תאגיד הגיחון, דודי קויכמייסטר, בירך על ההחלטה להקים ועדת חקירה. לדבריו, "הפורום מציע לוועדה להתמקד בבדיקת הכשלים ביישום התוכניות הרבות והטובות שהוכנו בעבר על מנת להתמודד עם משבר המים הצפוי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully