וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: גזבר שפיים גנב מיליונים מהקיבוץ

נתיב נחמני

28.7.2008 / 17:09

יהודה דורון ואשתו מואשמים כי השתמשו בסמכות לחתום על שיקים על מנת לשלשל לכיסם מיליוני שקלים. בכסף קנו וילה בקיסריה

חמש שנים לאחר חשיפת מעילת הענק בקיבוץ שפיים, הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד מנהל החשבונות של הקיבוץ, יהודה דורון ונגד אשתו קתרינה, בגין גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב והפרת אמונים. על פי האשמות, השניים שלשלו לכיסם עשרות מליוני שקלים מכספי הקיבוץ.

דורון שימש כמנהל מערכות המידע של קיבוץ שפיים, ובמסגרת תפקידו היה מעורב בניהול חשבונות הבנק של הקיבוץ. על פי כתב האישום, דורון החזיק בסמכות לחתום על שיקים בסכום נמוך מ-20 אלף שקל, מבלי שתידרש חתימת מורשה נוסף. כך, משך דורון כ-1.9 מליון שקל, והפקידם בחשבונו הפרטי.

בכתב האישום נטען, כי במועד לא ידוע התקבלה בקיבוץ החלטה לפיה חלק מכספי הקיבוץ יוחזקו בנפרד מחשבונות הבנק בהם מוחזקים כספי הקיבוץ כאגודה שיתופית. עוד החליטו בשפיים לפתוח חשבון נאמנות שירשם על שם אחד מחברי הקיבוץ, והוסכם כי יהודה דורון יהיה בעל החשבון ומורשה החתימה היחיד בו. מחשבון זה משך דורון מעל ל-13.5 מליון שקל, אותם העביר לחשבון שפתח על שם אשתו.

מכתה האישום עולה, כי עשרות מיליוני שקלים נוספים הועברו לחשבון אחר, שנפתח על שם אשתו וחשבון שנפתח על שם אחותה, המתגוררת בפינלנד. עוד נטען בכתב האישום כי העברות הכספים לחו"ל בוצעו במטרה להימנע מדיווח עליהם לרשות המסים. בני הזוג מואשמים גם כי השתמשו בכספי הקיבוץ על מנת לרכוש לעצמם וילה בקיסריה. לחברי הקיבוץ סיפרו כי הוילה נרכשה על ידי בן דודו של דורון מארצות הברית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully