וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: האו"ם נכשל בהגנה על אזרחי דרפור

גיל קדרון

28.7.2008 / 13:14

ארגוני סיוע אפריקאים טוענים כי כוח השלום של האו"ם מפר את הבטחתו לדאוג לרווחת תושבי החבל, מאחר שאינו ממומן כראוי

דו"ח של ארגוני סיוע אפריקאים שפורסם היום (שני) קובע כי כוח השלום של האו"ם בדרפור שבסודן נכשל במשימתו להגן על האזרחים באזור, משום שהינו קטן מדי ואינו ממומן כראוי. "הכוח עשוי להפוך להבטחה העולמית האחרונה שמופרת", נכתב בדו"ח, על פי דיווח רשת ה-BBC.

לפי הדו"ח של הקבוצה הנקראת "איגוד דרפור", במשך חצי השנה האחרונה, מאז אושר כוח השלום, הגיעו לדרפור רק שליש מ-26 אלף החיילים שהיו אמורים להגיע. האצבע המאשימה מופנית הן כלפי המדינות העשירות בעולם והן כלפי הממשלה הסודנית, שמונעת מציוד נוסף להגיע לשטחה, למרות טענתה כי אין לה חלק בהרג באזור.

בדרפור מתנהלת מאז 2003 מלחמת אזרחים, בה נוטלות חלק מליציות הג'נג'וויד הפונדמנטליסטיות, שלפי בית הדין פועלות לפי הוראותיו הישירות של נשיא סודן עומאר אל-בשיר נגד אזרחים מקומיים. המורדים הדרפורים, שרובם לא ערבים, משיבים אש. לפי הערכות בית הדין הבינלאומי בהאג, כ-300 אלף איש נהרגו ברצח עם בפיקודו של אל בשיר. 2.5 מיליון בני אדם הפכו לפליטים.

חסר של כלי רכב, מסוקים וקסדות

כוח השלום של האו"ם ואיחוד מדינות אפריקה (UNAMID) הוקם, ברובו מחיילים אפריקאים, לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם התחייבה להגן על ארבעת מיליון התושבים שנקלעו ללחימה בין המליציות הממשלתיות וארגוני המורדים המקומיים.

הכוח נמצא בחסך גדול של מסוקים וכלי רכב משוריינים, כמו גם של ציוד פשוט כמו קסדות כחולות של האו"ם, עובדה שהובילה רבים מהחיילים להדביק שקיות ניילון כחולות לקסדותיהם הרגילות, כדי להבהיר שהינם חלק מהאו"ם. בדומה לכוחות שלום במקומות אחרים בעולם, בפעמים רבות אין ביכולתם של החיילים האפריקאים לעשות דבר מלבד לצפות מהצד באלימות שמתרחשת לנגד עיניהם.

סודן, המדינה הגדולה ביותר באפריקה, ביקשה מבעלות בריתה במועצת הבטחון של האו"ם, סין ורוסיה, ומאיחוד מדינות אפריקה, לחסום כל ניסיון להוציא צו מעצר רשמי נגד הנשיא בשיר מצד בית הדין הבינלאומי.

סין, ספקית הנשק הגדולה ביותר של סודן וייבואנית הנפט הגדולה ביותר שלה, הביעה מאז ביקורת על כתב האישום, בעוד שהליגה הערבית קראה לאלימות בדרפור, נושא פנים סודני שצריך להפתר במוסדות המשפט שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully