וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגדת עזה - אוגדה תחת קללה?

28.7.2008 / 12:22

הסתבכות תא"ל תמיר בחקירת מצ"ח מצטרפת לשורת פרשות בהן הסתבכו לאחרונה בכירים באוגדה. בצה"ל קוראים לזה 'קללת עזה'

הפרסום הבוקר (שני) לפיו מפקד אוגדת עזה, תא"ל משה (צ'יקו) תמיר, נחקר במצ"ח וחשוד בין היתר בשיבוש הליכי חקירה, מתווסף לשורה ארוכה של פרשות בעיתיות ומביכות, בהן היו מעורבים קצינים בכירים באוגדה.

חלק מקציני צה"ל מכנים זאת 'קללת עזה', אחרים אומרים כי מדובר פשוט בחוסר מזל. כך או כך קידומם של הקצינים נעצר או שכתם גדול מכתים את עברם. האם הפרשה תעיב על קידומו של תמיר, שצפוי לעבור לתפקיד חדש בשבועות הקרובים?

לפני פרשיית תמיר מצאו עצמם מפקדי האוגדה, שמשימתה מתרכזת בעיקר במאבק מול ארגוני הטרור, במרכזן של פרשיות מביכות. האלוף יאיר נווה, שפרש לפני כשנה מצה"ל, היה נתון תחת חקירה בחשד להטרדה מינית כשכיהן כמפקד אוגדת עזה ב-2001. אז טענה נגדו קצינה באוגדה כי העיר לה ש"הכפתור במכנסיים שלך פתוח" ואף נגע בה. הקצינה הגישה תלונה נגד נווה. היא טענה אז כי בנגיעה הייתה כוונה מינית. במקרה אחר, על פי אחד הפרסומים, העיר נווה לחיילת אחרת כי כפתור חולצתה פתוח באופן חשוף מדי. בסופו של דבר הועמד נווה לדין משמעתי על התנהגות שאינה הולמת וזוכה על ידי סגן הרמטכ"ל דאז, משה (בוגי) יעלון.

בנובמבר 2004 שוב עלה שמו של מפקד אוגדת עזה לכותרות, כאשר המפקד דאז, תא"ל שמואל זכאי, הודיע על פרישה מצה"ל באופן מפתיע, בעקבות דרישת הרמטכ"ל דאז יעלון לחקור אותו בחשד שהדליף מידע לכלי התקשורת. יעלון דרש כי זכאי ייבדק במכונת פוליגרף וזכאי ראה זאת פגיעה קשה בכבודו. זכאי, שהיה עד אז קצין מוערך בצה"ל, נטש את צה"ל בטריקת דלת.

אירועים טרגיים קשים

אולם לא רק פרשיות בעיתיות רדפו את בכירי האוגדה, אלא גם אירועים טרגיים קשים. רק לפני שבוע נפצע באורח קשה מאוד מפקד החטיבה הדרומית של האוגדה, אל"מ שלומי דהן, בתאונת דרכים קשה בדרך לפעילות מבצעית בצומת מגן שבמועצה האזורית אשכול. בצה"ל עדיין חוקרים את נסיבות האירוע, ונבדק החשד כי נהגו, שנפצע אף הוא באורח קשה, נרדם במהלך הנהיגה.

ב-2004 נפגע מפקד החטיבה הדרומית במהלך פעילות מבצעית סמוך להתנחלות מורג, טרם פינוי בגוש קטיף. אז עלה רכבו של אל"ם פנחס (פינקי) זוארץ על מטען חבלה, שגרם לפציעתם של חמישה חיילים. זוארץ נפצע באורח בינוני עד קשה ורגלו נקטעה. לאחר שיקום ממושך חזר זוארץ לשירות, אלא שבשנה שעברה הועלתה נגדו טענה על הטרדה מינית, ממנה זוכה.

אולם המקרה הקשה ביותר בו היה מעורב קצין באוגדה היה במהלך מהומות הכותל ב- 96', אז נהרג סגן מפקד האוגדה, אל"מ נביה מרעי, מירי של פלסטינים בדרכו למוצב 'טרמית', לשם הוזעק על מנת לסייע לחיילים שנקלעו לתקרית ירי. מרעי חזר ממפגש עם גורמים במנגנוני הביטחון הפלסטינים ברצועה, בעקבות התפשטות המהומות שפרצו באותה תקופה בעקבות פתיחת מנהרות הכותל בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully